תתכוננו למהפך: הרשת החברתית מקבוצת פייסבוק, אינסטגרם, תשיק השבוע, כבר ביום חמישי, פיצ'ר (מאפיין) חדש שישדרג משמעותית את חווית הפיד של המשתמשים שלה. חלק מהיוצרים והגולשים ברשת החברתית דרשו מהנהלת המוצר של אינסטגרם לכלול את המאפיין הזה בעדכונים קודמים, ועכשיו בקליפורניה הרימו את הכפפה והחליטו להוסיף תוספת חשובה לסטורי (אבל לא רק).

"שורת החידושים", נמסר מאינסטגרם, "תספק לאנשים וליוצרים דרכים חדשות להביע את עצמם ולהתחבר לקהל שלהם". אך מה כוללים אותם שינויים, ובכמה הם דומים למה שהגולשים מקבלים מרשת חברתית אחרת (tiktok, למשל). 

אינסטגרם (צילום: אינסטגרם)
אינסטגרם (צילום: אינסטגרם)

1. "Collabs"

באינסטגרם הסבירו מה משמעות העדכון הראשון שיכניסו כבר מהשבוע: "יאפשר לאנשים לפרסם ביחד פוסטים ורילז. עם Collabs, אנשים יוכלו לתייג אחרים כדי להזמין אותם להיות יוצרים-משותפים של התוכן. שני השמות של החשבונות יופיעו בכותרת הפוסט, והוא יוצג בשני הפרופילים. הצפיות, הלייקים והתגובות ייספרו במשותף". מתרגשים? גם אנחנו.

העדכון ''Collab'' (צילום: אינסטגרם)
העדכון ''Collab'' (צילום: אינסטגרם)

2. סטורי של 60 שניות

על פי דיווחים שונים ברשת, כולל הציוץ הזה של בלוגר איטלקי בשם אלסנדרו פאלוצי (שכנראה במכשיר שלו כבר נכנס העדכון במסגרת פיילוט של החברה), אינסטגרם הולכת להשיק סטורי ארוך יותר מתבנית ה-15 שניות אליה התרגלנו מאז פרץ לחיינו בסערה ושינה כל בילוי חברי או הופעה חיה בעולם. כך זה נראה.

3. גיוס תרומות

באמצעות הכלי החדש, כל אחד יוכל לצאת למבצע גיוס תרומות דרך לחיצה על כפתור היצירה (ה-"+" בפינה העליונה במסך). לאחר הלחיצה תיפתח האפשרות לבחור בעמותה, ולהוסיף את אפשרות גיוס הכספים לפוסט. אפשרות גיוס הכספים בפלטפורמה אינה חדשה, אך כעת כל אדם יוכל לעשות זאת ישירות מהפרופיל האישי.  

עדכון התרומות (צילום: אינסטגרם)
עדכון התרומות (צילום: אינסטגרם)

בינתיים, אולי תבואו לעקוב אחרינו באינסטוש? >> @maarivonline

העדכון ''Supebeat'' (צילום: אינסטגרם)
העדכון ''Supebeat'' (צילום: אינסטגרם)

4. להעלות מהמחשב

כבר ביום חמישי הקרוב אינסטגרם תשיק את האפשרות להעלות תמונות וסרטונים (באורך של פחות מדקה), ישירות מהמחשב. בנוסף, יוצגו כלים חדשים לשדרוג הרילז: Superbeat, כלי שמוסיף אפקטים מיוחדים לפי הקצב של המוזיקה; מילים דינמיות ומילים בתלת מימד, שיציגו את מילות השירים על הצג בדרכים חדשות ויצירתיות.

עדכון העלאה מהמחשב (צילום: אינסטגרם)
עדכון העלאה מהמחשב (צילום: אינסטגרם)