המחשב הנייד החדש מבית ASUS, ה- ExpertBook B1400הוא דק, קל ומספיק עוצמתי כדי לאפשר את כל הצרכים העסקיים ומרבית הצרכים הפרטיים של המשתמש.

סדרת ExpertBook B1 מציעה את מעבדי Core i7 המעודכנים מהדור ה-11 של אינטל וכוללת שני דגמים (14 ו-15 אינץ'), לשניהם עיצוב יוקרתי עם מעטפת עליונה קשיחה ומלאה בפיצ'רים מותאמים אישית, כולל NumberPad 2.0, חיישן טביעות אצבע, מקלדת עם תאורה אחורית ומצלמת רשת קדמית. הלפטופ מצויד בכרטיס גראפי סטנדרטי ממשפחת GeForce Nvidia שכמובן לא יריץ לכם משחקים תובעניים כמו Red Dead Redemption 2 או סייברפאנק, אבל בהחלט יכול לעמוד במשחקים ישנים יותר כמו Fifa 20 – אבל בכל אופן לא מדובר במחשב לגיימינג אלא לצרכים עסקיים ופרטיים.

ה-ExpertBook B1400 עם מסך 14 אינץ' מקבל את העוצמה ממעבדים עד Core i7 ומוכן לספק את הביצועים המעולים הדרושים על מנת לבצע את העבודה ביעילות ובמהירות. הוא מצויד בפי'צרים מתקדמים כמו טכנולוגיית Performance Boost שמטרתה להבטיח את הביצועים הטובים ביותר על ידי כיוונון טרמי פנימי. האלגוריתם הבלעדי של ASUS, בשילוב עם עד חמישה חיישנים חכמים, עיצוב אווירודינמי ואספקת כוח בהספק של עד 90 וואט, מאפשר לנהל באופן חכם את ביצועי המעבד.

יחד עם תמיכה של עד 48 גיגה-בייט זיכרון RAM, ועם שטח אחסון מרווח, הדגמים בסדרת ExpertBook B1 מבטיחים גישה מהירה לתוכן - וללא צורך לדאוג ששטח האחסון ייגמר. ניתן להוסיף לנייד עד שני התקני אחסון, בשילוב של SSD בנפח של עד 1 טרה-בייט וכונן מכני, HDD, בנפח של עד 2 טרה-בייט, וכך לספק את השילוב המושלם של גישה מהירה במיוחד לנתונים עם אחסון גדול לתכנים האישיים.

קישוריות חשובה במיוחד עבור נייד עסקי כדי להבטיח שהיא תהיה זמינה עבור כל סוג מטלה או עומס עבודה. הנייד מצויד במבחר מקיף של חיבורי קלט/פלט. בנוסף יש מחבר בתקן Thunderbolt 4 החדש עם תמיכה ב-DisplayPort כך שתוכלו להעביר את התכנים למסכי K4 ביעילות ובנוסף הוא תומך בטעינה מהירה, קישוריות לצרכי תצוגה והעברת נתונים במהירות קיצונית. בנוסף מגיע המחשב עם חיבורי USB Type-A, בתקן USB 3.2 Gen 2 ו-USB 2.0, HDMI 2.0, רשת מקומית, חיבור אודיו משולב וכן חריץ לכרטיסי microSD.

כאמור, המחשב הנייד מותאם לחיבור בכל מקום, ומדובר בבשורה לסטודנטים או אנשי עסקים שצריכים חיבורים אמינים ומהירים. המחשב מצויד בשלוש יציאות וידאו חיצוניות DisplayPort באמצעות חיבור USB-C, HDMI ו-VGA D-Sub - והם תומכים בחיבור של עד שתי תצוגות 4K בו זמנית. דבר זה מעניק למשתמשים חופש להשתמש במסך של הנייד עצמו לצורך שיחות ועידה או להשתתפות בשיעורים בכיתה מרחוק, ובו בזמן להשתמש בשני מסכים נוספים, אחד מכל צד של המחשב, כדי להמשיך לעקוב אחר מידע הקשור לאירוע.

המחשב הנייד שוקל עד 1.45 ק"ג, כך שקל לשאת את המחשבים הללו לכל מקום - והם קלים יותר גם בהשוואה לדגמים מתחרים רבים. אלה הם גם מהניידים הדקים ביותר מסוגם, כשעוביו של B1400 עומד על 19.2 מ"מ. למרות הדקיקות והמשקל הקל, הניידים הללו מציעים גם יחס מסך לגוף יוצא מן הכלל. העיצוב בעל המסגרת הדקיקה של מסכי ה-NanoEdge מאפשר לייצר גוף קטן יותר שמאכלס מסך גדול יותר. התוצאה היא ש- ExpertBook B1400מציע מסך ביחס של 84% לגוף, בעוד שמסך ה-15.6 אינץ' הגדול יותר של ה-B1500 מציע יחס של 90%. בנוסף התצוגה זכתה לאישור של מעבדות TÜV Rheinland כפולטת אור כחול ברמה נמוכה, כך שהיא מבטיחה עבודה נוחה לעיניים גם בעת שימוש לזמן ממושך.

חיישן טביעות אצבע המשולב בתוך כפתור ההפעלה מציע אבטחה ביומטרית קלה לשימוש ויעילה באותה מידה. כל מה שהמשתמש צריך לעשות בכדי להפעיל את B1400 ולהיכנס למערכת היא ללחוץ על כפתור ההפעלה - וכך אין צורך יותר  לשנן סיסמאות או מספרי PIN שקשה לזכור. ניתן לבחור גם לשלב שבב TPM 2.0 כדי לשדרג את רמת האבטחה העסקית במחשבי ExpertBook B1. שבב זה מאחסן מידע זיהוי שנמצא בשימוש תוכנות, כמו סיסמאות ומפתחות הצפנה, כדי להגן על נתונים והעברות מידע חשובים - ולשמור שהמידע יישמר הרחק מעיניהם של האקרים עתידיים.

ניידי ExpertBook B1 מוכנים לרמות המוגברות של העבודה והלימוד מרחוק עם טכנולוגיית ביטול רעשים דו-כיוונית מבוססת בינה מלאכותית של ASUS המבטיחה חוויות שמע מעולות לשיחות ולוועידות וידאו. ביטול הרעשים הדו-כיווני מבוסס הבינה המלאכותית של ASUS מיישם לימוד מכונה במטרה לבודד רעשים לא רצויים מהדיבור האנושי. יש שני מצבים: מצב דובר יחיד המאפשר לקול ישיר מול המחשב להישמע בצורה ברורה. מצב ריבוי דוברים המנקה את הדיבור מכיוון הדובר, ומבטיח איכות מיטבית לשיחות ועידה קבוצתיות. תכונת סינון הרעשים מבוססת הבינה מלאכותית של המיקרופון מנקה את הרעש הסביבתי מלבד הדיבור האנושי.