לאחר שאמש דווח כי ענקית המדיה פייסבוק צפויה לשנות את שמה בשבוע הבא, שוחח היום (חמישי) מגיש התוכנית "נקסטר" בקשת 12, דרור גלוברמן, עם גדעון אוקו ב-103FM והסביר את משמעויות המהלך.

"לפי הדיווחים העקשניים בעולם נראה שזה יקרה שבוע הבא. אפשר להגיד שזה מהלך קצת דומה למה שעשתה חברת האם של גוגל שהחליפה את שמה ל־ Alphabet כדי להגיד 'אנחנו עושים עוד הרבה דברים'. זו אמירה פילוסופית וטכנולוגית מעניינת שפייסבוק כן מנסה להגיד עם המוצרים החדשים שלה. אין ספק שהיא לא רק מסתכלת קדימה אל העתיד שהיא צופה לעצמה, היא גם רוצה לברוח מהעבר שלה. זה עיסוק בלתי פוסק שהולך ומעמיק גם בתקשורת, באקדמיה וגם בפוליטיקה בעוולות ובנזקים שהיא מחוללת אצל אלפי אנשים", פתח גלוברמן את דבריו.

"בממשל הישראלי, רק מהחודש האחרון יש שתי ועדות שהוכרזו על ידי שרים, ואולי יהיו עוד, שרוצים לבחון איך להתמודד עם הנזקים של הרשתות החברתיות. אין ספק שאנחנו באיחור אטומי, פייסבוק בחיים שלנו כבר 10 שנים והנזקים הם שיסוע, פייק ניוז, פגיעה בדימוי גוף ועוד. זה קשה מאוד להתמודד עם זה כי אתה לא רוצה לחסום את חופש הביטוי שכן גדל בזכות פייסבוק ולא את חופש התחרות והטכנולוגיה, הבעיות האלו מורכבות", הוסיף.

"נזכרנו באיחור של 10 שנים, יש לא מעט עבודה - אנחנו באיחור דרמטי. האתגר הוא מה שפייסבוק רוצה לעשות, להקים את העולם מחדש פשוט בתוך האינטרנט. היום כל המשאבים של פייסבוק מוכוונים עבור מילה חדשה - 'Metaverse'. זה היעד החדש שלהם, להקים עולם שלם שיהיה תלת מימדי בו החיים שלנו הולכים להתנהל ביקום מקביל. בשביל עולם כזה צריך מטבע כדי לקנות, זה פרויקט הדגל של פייסבוק - הם רוצים להקים עולם כלכלי שלם", סיים גלוברמן את דבריו.