הצעירים הישראלים לא רק מוכנים לשנות באופן דרסטי את אורח חייהם כדי להציל את כדור הארץ, הם גם רואים עצמם כסנגורים ומנהיגים לקראת עתיד בר־קיימא יותר. כך עולה ממחקר עולמי חדש של חברת Electrolux החושף את מחשבותיהם של כמעט 14 אלף צעירים מרחבי העולם, כולל מישראל.

המחקר מגלה כי למעלה מ־1,200 צעירים ישראלים שהשתתפו במחקר, בוטחים בעיקר בעצמם (40%), אך גם במשפיענים (35%) ובמדענים (23%), להוביל את השינוי לעבר עתיד בר־קיימא, בעוד שרק 6% מהצעירים הישראלים מאמינים שהמבוגרים הם שייקחו על עצמם את האחריות. שלושה מתוך עשרה (33%) מאמינים גם שצעירים הם אלו שיפתרו את משבר האקלים.

בהתבסס על תוצאות המחקר, חברת Electrolux הזמינה צעירים לעבוד ביחד עם מרכז החדשנות של החברה, הכולל צוות מחקר ועיצוב ייעודי, המוגדר כצוות "מחוללי השינוי", שמטרתו להאיץ שינוי בר־קיימא ולחקור פתרונות אפשריים לחיים טובים יותר. תובנות מהמחקר ומהמפגשים עם הצוותים ישמשו את חברת Electrolux במאמציה לפתח חדשנות.

בישראל, לא זו בלבד שהדור הבא רואה עצמו כמנהיגים עתידיים, אלא שמעל ל־40% רואים עצמם גם סנגורים של תחום הקיימות, המנסים להשפיע באופן פעיל על אחרים לחיות בצורה ברת־קיימא יותר כבר היום. עוד נמצא כי 35% מוכנים לשנות באופן דרסטי את אורח חייהם כדי להציל את כדור הארץ.


בני נוער מפגינים בעקבות משבר האקלים (צילום: ליאור קליין,ליאור קליין)
בני נוער מפגינים בעקבות משבר האקלים (צילום: ליאור קליין,ליאור קליין)

אך בעוד הצעירים מוכנים לעשות את חלקם, הם גם מרגישים מתוסכלים מהכישלונות של הדור הקודם - 4 מתוך 10 מסכימים שהצעירים הם אלו שצריכים לדאוג ל"פשלות" של דורות קודמים, ו־41% מהם מרגישים שהם מנסים להשמיע קול אך אף אחד לא מקשיב.

על פי המחקר, חינוך בנושאי קיימות (76%) וחדשנות בתחום ה"ירוק" (80%) נתפסים כפתרונות החשובים ביותר שיאפשרו מעבר לחיים בחברה ברת־קיימא יותר. כשזה מגיע לבתיהם העתידיים, צעירים מתמקדים בפתרונות ברי־קיימא למזון, מים ואנרגיה, שחשובים להם יותר מפתרונות חכמים ללא היבט של קיימות.


"אנו רואים כיצד צעירים ישראלים מודאגים מחייהם בעתיד. הם רוצים לחיות יותר באופן בר־קיימא והם שואפים לאכול מזון אורגני או צמחי, להפחית את הצריכה בביגוד אופנתי המשתנה תדירות, ולשפר את איכות האוויר. לאחר שהשקנו את יוזמת 'חיים טובים יותר בשנת 2030' בחודש מאי השנה, יש לנו כעת שני משתתפים צעירים מאזור המזרח התיכון וממדינות אסיה פסיפיק, המצטרפים לצוות 'מחוללי השינוי'.

"יחד עם מרכז החדשנות של Electrolux, המומחים שלנו ומחוללי שינוי מובילים עכשוויים, הם יחקרו פתרונות לחיים טובים יותר. המשתתפים הצעירים יהיו כוח מניע משמעותי בהבאת נקודת המבט הייחודית שלהם בבחינת פתרונות עתידיים לבית, העונים לצרכים ולשאיפות של הדור הבא ובכך יחוללו שינוי משמעותי לטובה", אומר ויטור מאיה המילקו, מנכ"ל אזור מזרח תיכון ואפריקה הצפונית והמרכזית בחברת Electrolux.