מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הכריז הערב (חמישי) על שמה החדש של החברה: Meta, שנחשף במהלך הדברים שנשא במהלך אירוע Facebook Connect לשנת 2021  - הכנס הגדול ביותר של פייסבוק בעולמות המציאות המדומה והרבודה, בו החברה הציגה הצצה לאופן שבו חוויות ב-Metaverse ירגישו בעשור הבא. 

צוקרברג הציג את המותג החדש שתחתיו יונגשו האפליקציות והטכנולוגיות של החברה. לדבריו, המטרה של Meta תהיה לעורר לחיים את חזון ה-Metaverse ולעזור לאנשים להתחבר, למצוא קהילות ולהצמיח עסקים. עוד הסביר כי ה-Metaverse יאפשר לאנשים לחוות חוויות עשירות עם אחרים, גם כאשר אינם נמצאים באותו מקום - ולעשות יחד דברים שאי אפשר היה לעשות בעולם האמיתי.

צוקרברג הכריז על השם החדש של פייסבוק - Meta (צילום: מתוך פייסבוק)
צוקרברג הכריז על השם החדש של פייסבוק - Meta (צילום: מתוך פייסבוק)

"פייסבוק היא חברה שמתמקדת בחיבור בין אנשים. היא נולדה במקום ובזמן מסוימים -  בקמפוס של קולג', ברשת האינטרנט, כי זה מה שיכולנו לבנות בזמנו, אבל בשנת 2021, המוצרים שלנו עדיין סובבים סביב אפליקציות ולא סביב אנשים", ציין צוקרברג. "אנחנו מאמינים שה-Metaverse הוא היורש הטבעי של האינטרנט – הוא יספק חוויות חברתיות עשירות יותר ויאפשר לכולנו להרגיש נוכחים אחד לצד השני, מכל מקום בעולם. אם כולנו נעבוד יחד, נוכל כבר בעשור הבא להביא את ה-Metaverse למיליארד אנשים, לאפשר לשוק לצמוח ולייצר הזדמנויות תעסוקתיות מרגשות עבור מיליוני יוצרים ומפתחים", הוסיף. 

בהמשך דבריו אמר: "בנינו שורת פיתוחים חדשניים ופורצי דרך, שייצרו לאנשים דרכים חדשות להיות יחד", אמר צוקרברג, "למדנו הרבה מההתמודדות עם סוגיות חברתיות לאורך השנים, וכעת ניקח את כל מה שלמדנו כדי לבנות את הפרק הבא, וה-Metaverse ייבנה תוך התחשבות בפרטיות ובטיחות כבר מראשיתו. היום אנחנו עושים צעד משמעותי מעבר למגבלות המסכים, גבולות המרחק והפיזיקה – וסוללים את הדרך לקראת עתיד שבו כולם יכולים להיות נוכחים אחד לצד השני, מכל מקום בעולם. אני גאה במה שבנינו עד כה, ונרגש מהעתיד לבוא". 

פרט לשינוי השם, החברה צפויה להכריז על פיתוחי AR/VR חדשניים שישתלבו בתכניות המטאוורס ויעצבו את העתיד של האינטרנט והחוויות הווירטואליות. 

שעות לאחר ההכרזה הדרמטית, פתחה החברה בסדרת ציוצים משעשעת בטוויטר, ככל הנראה כחלק מהקמפיין להשרשת המיתוג החדש. "מעניין איך נבצע קניות מצרכים בעולם ה-Metaverse?", כך כתבו. בנוסף, תייגו את מותג האופנה בלנסיאגה, ושאלו: "היי, איזה קוד לבוש יהיה ב-Metaverse?".

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי פייסבוק צפויה לשנות את שמה בשבוע הבא, כחלק ממיתוג מחדש. השינוי מסמן את כוונת החברה למתג עצמה כיותר מרשת חברתית, ברקע הביקורת שספגה לאחרונה בעקבות חשיפתה של בכירה לשעבר בחברה שטענה טענות קשות נגדה, כמו גם התקלה העולמית שאירעה בתחילת החודש.

סמל החברה הכחול, יחשב ככל הנראה כחלק ממגוון מוצרים שיכללו תחת חברת אם אחת, כמו גם אינסטגרם ווטסאפ ונוספים. עוד דווח ב-The Verge כי שם החברה החדש נשמר בסוד, עד כדי שנשמר מפני חלקים מהדרג הבכיר בחברה.