עו"ד לירן אבישר בן חורין, מנכ"לית משרד התקשורת, שוחחה היום (רביעי) ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM והתייחסה לרפורמה ברשתות החברתיות. אשר נבנית בימים אלו. "הפלטפורמות הדיגיטליות הביאו המון תועלת לחיינו, אין עליהן מחלוקת, אבל גם אתגרים משמעותיים", אמרה אבישר בן חורין, שציינה כי האתגרים בולטים במיוחד בפעמים בהן מופץ "מידע כוזב, שנאה, פשעי רשת, הסתה, פגיעה בקטינים ותופעות חברתיות שליליות".

על פי המנכ"לית, השאלה הנידונה כעת היא מה מידת האחריות של הרשתות החברתיות, כמו פייסבוק וטוויטר, לתוכן שמופץ בהן. למרות הדיונים, עו"ד בן חורין הודתה כי עדיין לא הוחלט כיצד תיראה הרפורמה: " לא החלטנו מה יהיו הצעדים שננקוט, אנחנו יוצאים לדרך. העבודה הזו מתנהלת היום בארה"ב, באירופה ואנחנו יוצאים לעבודת מטה. אנחנו לא מתחילים בסוף אלא בתחילת הדרך. הנושאים שנעסוק בהם הם שאלת מידת האחריות של הפלטפורמה על התכנים שהיא מפרסמת. אנחנו יודעים שלא באמת מדובר בזרם של מידע, לפלטפורמות יש השפעה עריכתית על איזה מידע יקודם, באיזה סדר, מי יחסם ומדוע, מה מידת השקיפות של הגופים - זה סוג השאלות בהן נעסוק". 

"יש מתח מובנה בין החשיבות של חופש הביטוי, לבין הצורך למצוא מנגנון שירסן את התופעות השליליות שנכנסות לחיינו מהפלטפורמות. נסתכל על מה שקורה בעולם ואז נחליט איך לפעול", היא הוסיפה.

לסיום היא אמרה כי בישראל ממתינים לדו"ח, הנכתב בימים אלו בארצות הברית, שם שתי המפלגות הקימו ועדה שעוסקת בנושא:  "אנחנו מתכוונים לבחון את כל הכלים תוך כדי שאנחנו שומרים על עקרונות שהם מקובלים וחשובים כמו חופש הביטוי. ככל הנראה נצטרך להשתמש בכלים רגולטורים שיאוזנו בצורה מיטבית עם חופש הביטוי ושמירה על יכולת הפלטפורמות לפעול בצורה מיטבית בישראל. טרם החלטנו על כלים ספציפיים".