משחק הכדורסל הרשמי של ליגת ה-NBA, NBA 2K22 הצליח לעשות משהו שמרבית כותרי הספורט הגדולים אכזבו לעשות במשך שנים, וזה לחדש ולרענן את חוויית המשחק, לא רק מבחינה ויזואלית אלא גם עם תוכן משמעותי.

מרבית השיפורים המשמעותיים הם כמובן עובר דור הקונסולות חדש ומחשבי ה-PC החזקים, אבל בניגוד לציפיות המשחק, שפותח על ידי Visual Concepts ומופץ על ידי K Sports2, מפצה את שחקני הדור הנוכחי ונותן לו כמה מהשיפורים ושכונה חדשה עבור השחקן האישי שלכם בדמות ספינת תענוגות בת מספר קומות עם מגרשי המשחקים הידועים באונליין וגישה למשימות מיוחדות המלווה במין סיפור חצי עלילתי. נכון שזה לא העולם הפתוח העצום שמחכה לשחקני הדור החדש (עוד על כך בהמשך), אבל זה עדיין תוכן חדש עבור השחקנים שירצו לעבור מהמשחק של אשתקד.

השדרוג המשמעותי ביותר הוא הריאליזם, הן במשחקיות וכמובן מבחינה וויזואלית בעזרת כוח העיבוד של המכשירים החדשים וכרטיסי המסך במחשבי ה-PC החזקים, כוכבי ה-NBA הנוכחיים כמו לברון ג'יימס או אגדות העבר כמו מייקל ג'ורדן או קובי ברייאנט נראים יותר טוב מתמיד, והסדרה הזו תמיד הייתה ידועה בגרפיקה איכותית.

המפתחים ביצעו כמה שינויים חשובים על המגרש שמסייעים להכניס את "למגרש", המשמעותי הוא השימוש במד הסיבולת תוך כדי כדרור, ככל שתוציאו אנרגיה כך יגדל היכוי שתעשו טעות או תאבדו כדור, תצטרכו לחשוב לפני שתרוצו. הדבר גם משפיע על מד הזריקה שלכם, כך שצריך לאזן בין הדברים. השנה הצטרף גם מד מיוחד להטבעות, אך ניתן להשתמש גם בשיטות השליטה הקלאסיות – שם לא הרבה השתנה.

מבחינת מודים של משחק יש כל מה שתרצו לבקש: בניית שחקן אישי ב-MY CAREER, להרכיב קבוצת חלומות מההווה והעבר ב-MYTEAM, ניהול קבוצה או שחקן ב-MYNBA כולל פרנצ'ייז מוד משודרג, וכמובן אפשרות לשחק מיד או לעשות פלייאוף מיידי בין כל קבוצות ההווה וקבוצות מיתולוגיות מהעבר כמו הסלטיקס של בירד, שיקגו של ג'ורדן ועוד. השנה ליגת ה-WNBA מקבלת שדרוג עם יכולת לנהל שנה שלמה של משחקים ב-MY TEAM.

מבחינת MYCAREER למי שמצפה לסיפור חזק וסוחף מחכה אכזבה, הסיפור שלוקח את השחקן שלכם לאורך הדראפט לא מלא בטוויסטים מלהיבים, אבל הוא כן משרת אותנו בהיכרות עם השכונה החדשה והמפוארת של המשחק – שמזכירה טיפה את עולמות ה-GTA עם ריבוי החנויות והמשימות בעולם הפתוח.

למרבה האירוניה החלק המהנה והכי פחות מהנה של המשחק נמצא במגרשים הפתוחים שם אתם יכולים לקחת את השחקן לכם ולשחק יחד ונגד שחקנים אנושיים אחרים במטרה לאסוף נקודות VC וכרטיסים לשדרג את היכולות של הדמות שלכם. הבעיה היא שאם אתם לא רוצים לשלם כסף אמיתי לשדרג תצטרכו לבלות הרבה זמן ברמות הנמוכות ואין הפרדה בין שחקנים לפי רמה כך שלא היוויתי תחרות כמעט לאף אחד, וזה מתסכל.

מצד שני יש לשבח את רמת הפירוט והתוכן שהמפתחים הכניסו לשכונה השנה ואפילו המשימות ששמות דגש גם על תוכן דיגיטלי עכשווי כמו תחזוקת הנוכחות ברשת החברתית ואפילו כישורי שירה, אלמנטים החשובים בעידן של שחקן הכדורסל המודרני. אתם לא רק משחקים, אתם בונים מותג.

מבחינת MYTEAM מוד המשחק שבו אתה אוסף ומשחק עם שחקני כרטיסים שנפתחים בקופסאות שלל (כן על הטובות תצטרכו לשלם).יש מספיק תוכן שאתם לא חייבים לשלם אבל תצטרכו לשחק המון לפני שתקבלו שחקנים שווים שיהפכו אתכם לתחרותיים בתחרויות אונליין, אבל אם תשקיעו מספיק זמן זה אפשרי.

המשחק NBA 2K22 מבצע שינויים מבורכים במשחקיות על המגרש ומספק מספיק תוכן לחובבי כדורסל הגברים והנשים בלא מעט היבטים כמו משחק אישי, קבוצתי ונוסטלגי. חבל רק שבעיות שבעיקר נוגעות לניהול הקבוצה ב-MYTEAM ואי היכולת לשחק נגד שחקנים ברמה שלך במגרשים הפתוחים מעיבה על החגיגיות. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק NBA 2K22 בישראל.