רן שלהבי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על פריצת ההאקרים האיראנים לאתר אטרף ולדליפת פרטיהם של אלפי משתמשים, וקרא לחברי קהילה שחוששים שפרטיהם דלפו ליצור קשר עם המוקד שהקימה האגודה: " זו תקופה מאתגרת והמטרה היא לעבור אותה ביחד".

שלהבי אמר כי "ברור לנו שזה מידע רגיש שדלף - אנחנו עושים את המקסימום כדי למזער נזקים. אנחנו בקשר עם מטה המאבק לסייבר ועם משרדי הממשלה הרלוונטים על מנת להתמודד עם הפריצה, ולתת מענה לכל מי שזקוק לכך. קטונתי בהבנה של האם צריך לתת את הכסף או לא, אבל יש בתמונה את כל הגורמים הממשלתיים שעובדים כדי למזער עד כמה שיותר את הנזקים".

"באופן כללי האגודה מפעילה קו קשב, והגברנו מאתמול את הקו על מנת לתת מענה לחברי ולחברות הקהילה - יש חשש, אבל אנחנו פה, ארגוני הקהילה הגאה פה, ולא נשאיר אף אחד לבד. זו תקופה מאתגרת והמטרה היא לעבור אותה ביחד. יש חשש מצד הקהילה הגאה, אבל כל הארגונים ביחד נותנים את הגב על מנת לתת תמיכה לכל אחד ואחת".

הוא סיכם: "באופן כללי, כשמדובר על הכסף, במידה ופנו לחבר או לחברת קהילה במטרה שהוא ישלם, ההמלצה שלנו היא לפנות למשטרה באופן מיידי. אנחנו ממליצים לכל אחד שהיה רשום ב'אטרף' להחליף את הסיסמה ולשים לב לכל מייל חשוד שמגיע. לא צריך להתמודד עם זה לבד, אנחנו פה בשביל לעזור".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm