לוטם פינקלשטיין, מנהל מחלקת מודיעין סייבר בחברת צ'ק פוינט, התייחס היום בראיון לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף?" למתקפת הסייבר של קבוצת Moses Staff, שהתרחשה בסוף השבוע. פינקלשטיין הסביר על התקיפה ואמר כי "הם תקפו וגנבו מידע ממספר חברות ישראליות בשבועות האחרונים. אתמול התוודענו לעוד שלוש חברות שהותקפו".

לפי פינקלשטיין, "הם טוענים שהם תקפו חברות, בין אם משרדי עורכי דין או משרדי ראיית חשבון, אבל גם את משרד הביטחון, בני גנץ ודואר ישראל. הם טוענים שהם מחזיקים במידע רגיש בידיהם. הם אפילו ניסו להעביר חלק מהמידע למשפיעני רשת בתחום הסייבר כדי שיאמתו את זה שהם אכן פרצו".



פינקלשטיין התייחס לשוני בי המתקפה הנוכחית למתקפות הסייבר של Black Shadow: "הם לא דורשים כסף. הם רק סוחטים ומאיימים שהם יפיצו מידע רגיש, זה מעלה שאלה מה המוטיבציה שלהם כי היא בוודאות לא כלכלית. אנחנו רואים בהם קבוצה אידיאולוגית שמטרתה לתקוף ולזרוע הרס וחבלה במשק הישראלי. הם אמנם תוקפים חברות קטנות, אבל גם יעדים בפרופיל גבוה כדי ליצור כאן איזו שהיא תחושת אימה". 

עוד אמר פינקשלטיין: "הם תוקפים חברה, מדליפים מידע רגיש בלי שהיא תשים לב במשך תקופה ואז מקפיצים להם הודעה שהם הותקפו. הם מפנים את החברה לערוץ ה'טלגרם' שלהם ושם אותה חברה תמצא חלק מהפרטים שהם מחזיקים ברשת. בצורה איטית הם מדליפים כל פעם דגימה אחר דגימה מהמידע הגנוב".

"אנחנו מעורבים בחקירה ויכול להיות שמצאנו שיטה איך לסייע לקורבנות לשחרר את המידע המוצפן. זה עדיין בגדר משהו התחלתי, אבל במידה ויש קורבנות שרוצים סיוע מוזמנים לפנות אלינו ואנחנו ננסה לסייע לחלץ אותם מהצרה", ציין פינקלשטיין בסוף דבריו.