מנהל סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) ביל נלסון הכריז הלילה (רביעי) על דחייה בביצוע פרויקט ארטמיס, שיגור האסטרונאוטים המתוכנן לירח. הוא הודיע במהלך שיחה עם עיתונאים כי המועד המדובר יידחה בשנה, והטיסה המתוכננת תצא לפעול (בתקווה) בשנת 2025, שנה לאחר המועד שהציב הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

"אנחנו מעריכים כי ארטמיס 3, הנחתת הראשונה מאז שנות ה-70 שתגיע לירח כשהיא נושאת בני אדם לא תגיע לירח לפני 2025", הסביר וציין כי הדיון המשפטי בתביעה שהגישה חברת Blue Origin של המיליארדר ג'ף בזוס נגד החלטת הממשל האמריקאי לחתום על חוזה בשווי של 2.9 מיליארד עם חברת SpaceX של המיליארדר אילון מאסק, הוא אחת הסיבות לעיכוב. במהלך שבעת חודשי הדיון, הסוכנות לא יכלה לעבוד עם ספייס איקס על הפרויקט. 

כאמור, תוכנית ארטמיס כוללת שלוש משימות, כאשר השלישית - הנחיתה המאוישת על הירח - תוכננה תחילה לשנת כשבע שנים לאחר שהנשיא היוצא דונלד טראמפ חתם על צו המורה לסוכנות החלל האמריקאית לשוב לירח. בכירים בנאס"א ובסוכנויות החלל הנוספות ברחבי העולם ציינו לא פעם כי הירח הוא שלב הכרחי בהגעה העתידית למאדים, שכן הוא יוכל להוות מעיין תחנת ביניים בדרך הארוכה. המשמעות האפשרית של הדחייה המדוברת היא שההגעה למאדים - תתעכב אף היא.

שמותיהם של האסטרונאוטים המועמדים לתוכנית, תשע נשים ותשעה גברים, אשר שניים מהם (גבר ואישה) צפויים להצטרף לקבוצה המיוחדת של בני האדם שזכו לדרוך על הירח - הכוללת 18 בני אדם. כאמור, בין השמות שהועלו ניתן למצוא את האסטרונאוטיות כריסטינה קוך, ששברה את שיא השהייה לאישה בחלל, וחברתה האסטרונאוטית היהודייה ג'סיקה מאיר.