עובדים על קאמבק: כשנתיים עברו מהרגע בו הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הטיל חרם על חברת וואווי הסינית, בלומברג דיווח כי מכשיריה עשויים לחזור לשוק הבינלאומי בשנה הבאה. על פי הדיווח, בענקית הטכנולוגיה שוקלים צעד דרמטי, שיאפשר ייצור ומכירה של הסמארטפונים, למרות העיצומים האמריקאים. כאמור, החברה מנהלת משא ומתן עם לפחות שתי חברות סיניות, שאינן כלולות ב"רשימה השחורה" של הממשל, במטרה למכור להן את הזכויות לייצר את המכשירים של החברה - תחת שמן.

מדובר בחברות בשם PTAC ו-TD Tech, שמשווקות כיום מוצרי תקשורת, והמשמעות של העובדה שהן אינן כלולות ברשימה המדוברת, היא כי הן נהנות מגישה לכלל הפיתוחים המערביים - אשר נאסר עליהם לעבוד עם וואווי. מדובר בין היתר בחברת קוואלקום ובמערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, והיישומים שמגיעים איתה. אם המהלך אכן ייצא לפועל, וואווי תמכור את הרישיונות לייצור המכשירים - דבר שיאפשר לסמארטפונים, שנחשבו למכשירים הסינים האיכותיים ביותר, לחזור לייצור המוני ולשוק המערבי - תחת שמות אחרים. המכשירים החדשים יכללו את אותם הרכיבים, למעט המעבדים של וואווי, שנאסרו לשימוש במערב.

וואווי (צילום: רויטרס)
וואווי (צילום: רויטרס)

גורם ששוחח עם העיתון ציין כי חברת TD Tech תמכור גם מכשירים הכוללים את העיצוב של וואווי תחת המותג שלה. לדבריו, הסיכום הסופי עשוי להשתנות, שכן המשא ומתן עדיין מתנהל. זהו הסיכוי הטוב ביותר של ענקית הטכנולוגיה, שמכשיריה התחרו באפל וסמסונג, לחזור לייצר ולמכור מכשירים. מאז החרם האמריקאי, הענקית הסינית חוותה צניחה במכירות. המקורות ששוחחו עם העיתון ציינו עוד כי בוואווי מעריכים שהדבר יאפשר מכירה של כ-30 מיליון מכשירים ב-2022, נתון שלא יאפשר לה בכל מקרה לחזור לרשימת חמש היצרניות המובילות.