סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה במהלך סוף השבוע כי אפל מאיצה את העבודות על פיתוח המכונית החשמלית שלה, ומתמקדת כעת בפיתוח יכולת נהיגה עצמית מלאה, כך לדברי גורמים המעורים בפרטים. לדבריהם, המטרה של אפל היא לפתור כך אתגר טכני אשר פגע בתעשיית הרכב.

כאמור, במהלך השנים האחרונות, צוות הרכבים של אפל בדק במקביל שתי אפשרויות שונות - יצירת רכב הכולל יכולת נהיגה עצמית מוגבלת, המתמקדת בהיגוי ותאוצה - בדומה לרכבים רבים כיום, או גרסה בעלת יכולת נהיגה עצמית מלאה, ללא צורך במעורבות אנושית. כעת, לדברי גורמים שצוטטו בדיווח, וביקשו להישאר אלמוניים, מאמצי הפיתוח מתמקדים כעת באפשרות השנייה, זאת תחת מנהל הפרויקט חדש - קווין לינץ'.

באפל מתכננים להשיק את המכונית בעלת יכולת הנהיגה האוטונומית בעוד כארבע שנים, זאת לאחר שמוקדם יותר השנה ציינו מהנדסים כי הם מעריכים שהדבר יתאפשר תוך חמש עד שבע שנים. עם זאת, התאריך גמיש למדי, שכן השקת המכונית בשנת 2025 תלויה בשאלה האם אפל תספיק ליצור מערכת נהיגה עצמית מלאה - דבר שאפתני למדי. במידה ואפל לא תצליח לעשות זאת בזמן - היא עלולה להחליט לדחות את שחרור הרכבים, או למכור תחילה דגמים בעלי יכולות פחותות מעט.