המרכז לבנקאות חברתית של בנק הפועלים, בשיתוף SpaceIL וחברת ארקדיה, משיקים מיזם לצמצום פערים בלימוד חשבון בקרב ילדים ולעידוד מודעות חברתית. במסגרת שיתוף הפעולה, ובחסות בנק הפועלים, יוענקו לערים ולמועצות מקומיות ברחבי הארץ רישיונות חינמיים לשימוש מלא באפליקציה Blob Quest, אשר יאפשרו לילדים לשפר את מיומנויות החשבון שלהם באמצעות המשחק הייחודי שבאפליקציה.


עם זאת, לילדים תינתן ההזדמנות גם לתרום לקהילה, כשאת הנקודות שהם מרוויחים במשחק יהפוך בנק הפועלים לכסף אמיתי, שייתרם למטרות שהילדים יבחרו. בין הערים המשתתפות בפרויקט: חיפה, נתניה, תל אביב, ירוחם, אום אל־פחם, לוד וטבריה.


האפליקציה Blob Quest מציעה משחק מובייל ייחודי, המקנה אינטואיטיבית מיומנויות בכפל ובחילוק, ומאפשר לילדים לשפר ולהתחזק במקצוע החשבון. במשחק אין שימוש במילים או בהסברים, וכך הוא מותאם הן לדוברי כל השפות והן לילדים הסובלים מלקויות שפתיות או מאתגרי קשב וריכוז.

כפיר דמרי, מייסד שותף בעמותת SpaceIL ומשנה למנכ"ל העמותה, אמר: "אנחנו שולחים חלליות לירח על מנת להמחיש לילדים שכל מה שהם חולמים ונחושים להשיג נמצא בהישג ידם. הפעם יש לנו הזדמנות לאפשר להם לחוות כיצד הם יכולים להשתמש בחשבון כדי לעשות טוב בעולם".

"אני רוצה להזמין את 40 הילדים שיתמידו במידה הגדולה ביותר ושיגיעו לתרומות הרבות ביותר - לפגישת אונליין אישית איתי, ובה אוכל לחלוק עמם את סיפור החללית 'בראשית', ולתת מניסיוני כמה עצות, בתקווה שיסייעו לילדות ולילדים הנחושים להגשים את חלומותיהם", הוא הוסיף.
מריאנה מועלם, מנהלת תחום הנגישות והגיוון במרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, אמרה: "אנו גאים לקחת חלק במיזם זה, שנותן הזדמנות לילדים ללמוד שני עולמות חדשים – לוח הכפל ונתינה לאחר. אני מזמינה את הילדים ללמוד ולטפח את שני 'השרירים' החדשים שאותם הם מגלים - השכלה ועשיית טוב. אלו שני שרירים שצריך לטפח כל החיים".