חברת מחקרי השיווק TrendForce דיווחה כי הדור השלישי של האייפון SE, המכשיר המוזל של אפל, יוכרז באירוע שיתקיים במרץ 2022. הפרסום של החברה מתחבר עם ספקולציות שהעלה בעבר האנליסט מינג צ'י קואו. כאמור, האייפון SE המחודש נחשף באביב 2020, אף הדגם של המכשיר הקטן לא הופיע באף אחד מאירועי החברה הבאים - במהלכם הושקו מוצרים רבים, בהם סדרת האייפון 13, האיירפודס 3 ומגוון מוצרים נוספים.

בחודשים האחרונים נרמז לא פעם כי הדור החדש של המכשיר מתקרב, כאשר האייפון SE עם זיכרון בנפח 256 ג'יגה הוסר מהחנות האינטרנטית של אפל לאחר האירוע ההכרזה בחודש ספטמבר. האתר MacRummors שדיווח על המהלך, הוסיף כי משמעות הדבר היא הפסקת הייצור של האייפון SE בעל נפח הזיכרון הגדול ביותר. ייתכן כי הדבר מהווה רמז לכך שאפל מפחיתה בהדרגה את ייצור דגמי האייפון הישנים יותר, לקראת יציאתם של מכשירים חדשים. 

טים קוק (צילום: רויטרס)
טים קוק (צילום: רויטרס)

בכל מקרה, במידה ואתם מעוניינים לרכוש את המכשיר המדובר, תיאלצו לחכות בסבלנות, שכן על פי ההערכה שפרסם קואו, לצד דיווחים נוספים, המכשיר יופיע רק במחצית הראשונה של 2022, ככל הנראה ברבעון הראשון של השנה. עם זאת, האנליסט רוס יאנג טוען כי במהלך פרק הזמן המדובר, אפל תשיק דווקא מכשיר בשם אייפון SE פלוס, כאשר הדור השלישי של האייפון המוזל יופיע רק ב-2024.

מהדיווחים שפורסמו עד כה, עולה כי אחד שהדגם החדש צפוי לקבל, ולא מופיעים בדור הקודם, הוא ה-Face ID. מדובר בתכונה משמעותית במיוחד, שכן החל מגרסת מערכת ההפעלה iOS 14.5 ניתן לפתוח את נעילת המכשיר גם כאשר חובשים מסיכה. עוד דווח כי גודלו של המכשיר צפוי להישאר 4.7 אינץ', דבר נדיר למדי בהתחשב בעובדה שהחברות לא מפסיקות להגדיל את מסכי המכשירים שלהם.

מהפרסומים השונים עולה גם כי הדור השלישי של האייפון SE יהיה דומה לדגמים הקודמים בסדרה, כאשר ייתכן כי יכלול גם כפתור בית פיזי, או אחד חיישן Touch ID, כדי לספק למשתמשים חוויה פיזית. עם זאת, בפרסום אחר נטען כי המכשיר צפוי להיות דומה מבחינה חיצונית לאייפון XR ולא לאייפון 8.