מגמת המעבר לקנייה מקוונת במהלך משבר הקורונה הובילה בעלי עסקים למסקנה כי נוכחות דיגיטלית היא חובה בעידן המודרני, וגם לאתרי ה־ECommerce הגדולים להבין שעל אף המעבר לקנייה מקוונת, הצרכן רוצה להרגיש כאילו הוא נמצא בחנות באופן פיזי עם כל ההטבות הנלוות.

לשם כך אתרי קניות רבים ומובילים ברחבי העולם מטמיעים טכנולוגיה של בינה מלאכותית (AI) ויזואלית המדייקת, מנטרת וממקסמת את יכולות הפענוח של אופי הקונה. חברת Syte לדוגמה, פיתחה פלטפורמה לחיפוש ואיתור מוצרים בעזרת בינה מלאכותית חזותית, המספקת לקונים חווית רכישה אינטואיטיבית.

האלגוריתם שפיתחה מורכב מכ־4,000 מאפיינים שונים המרכיבים פרופיל צרכני ייחודי לכל גולש בהתאם להעדפות שלו ולבחירת הפריטים בזמן אמת, לדוגמה: צבעים אהובים, גזרה, תבניות עיצוביות, סוגי בדים מועדפים ועוד.

לפי נתוני החברה, ימי המבצעים של חודש נובמבר 2020 הביאו לגידול עצום בממדי התנועה לאתרים לעומת סוף שבוע רגיל: באתרי אופנה נמדדו 88% יותר כניסות, באתרים של מכירת תכשיטים נמדדו 182% יותר, ובאתרי עיצוב הבית נמדדה עלייה של 18%. מדובר על כ־37 מיליון כניסות לאתרי ה־ECommerce שאיתם Syte עובדת, וביניהם ענקיות האופנה SHEIN, Farfetch, Coleman Furniture ועוד.

"כאשר קונה נכנס לראשונה לאתר במטרה לנצל את מבצעי נובמבר, וחווה חווית רכישה מותאמת אישית, מלאה ומהירה, הוכח שסיכויי החזרה לאתר גם בשאר חודשי השנה עולים", מסבירה ורד לוי־רון, מנכ"לית Syte. "חיפוש ויזואלי חכם מסייע לגולשים למצוא בקלות ובמהירות בדיוק את הפריטים שתכננו להזמין, וגם אם הפריטים כבר אינם קיימים במלאי, הערך המוסף שהם יקבלו מהפלטפורמה יהיה הצעות לפריטים דומים שכן זמינים לרכישה, גם הם כמובן מבוססים על העדפות הקונה ומותאמים לו אישית".

חברת Augmind, המתמחה ביצירת תוכן תלת־מימד במציאות רבודה ומדומה, פיתחה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת הפעלת תוכן תלת־מימדי באיכות גבוהה על גבי כל פלטפורמה מובילית קיימת (טלפונים, טאבלטים, משקפי AR&VR).

"לצרכן מאוד חשובה חוויית הקניה החושית, ואת זה נרצה להביא באמצעות הטכנולוגיה שלנו", מסביר יובל גלוז יזם ומייסד חברת Augmind. "החנויות הפיזיות יכולות לקיים חוויות קנייה אינטראקטיביות בשילוב הולוגרמות, משקפי AR או כל חוויה תלת־מימדית אחרת, כדוגמת מראה חכמה אינטראקטיבית שנוכל לעמוד מולה, והיא תראה לנו איך הבגדים שבחרנו ייראו עלינו.

"נוכל גם לקיים את הקניות שלנו במדידה וירטואלית מהבית, אם זה תכשיט, בגד, נעל או כל פריט לבוש אחר, לא נהיה חייבים להגיע פיזית לחנויות ונוכל לראות את התאמת המוצרים דרך המכשירים הניידים".