תחום השעונים החכמים לא חווה שינוי משמעותי במיוחד בשנים האחרונות וסביר להניח ששינוי קיצוני שכזה לא צפוי בזמן הקרוב. עם זאת, החברות השונות ממשיכות להעלות רעיונות לשינויים ופיצ'רים אפשריים. בימים האחרונים פורסם באתר letsgodigial צילום מסך מתוך בקשה לרישום פטנט שהוגשה על ידי סמסונג לפני כחצי שנה, וכוללת שינוי מפתיע במיוחד במסך השעון. 

באיור הנכלל במסמך, ניתן לראות שעון בעל מסך עגול וממוצע למדי, אשר ניתן להרחבה לצורת אליפסה באמצעות לחיצה על כפתור בצידו של המכשיר. הלחיצה מגדילה את מסך השעון בכ-40 אחוזים לעומת גודלו המקורי. בחברה מעריכים כי מסך גדול יותר עשוי לעודד אנשים לצפות בסרטונים על גבי השעון, כאשר אחד הציורים מתאר צפייה בדמות הדומה לתור של מארוול. עוד עולה מהאיורים כי במרכזו של המסך הפתוח ממוקמת עדשת מצלמה, אשר מיועדת לצילום תמונות או וידאו.

בעיני משתמשים רבים, אחד החסרונות בשעון החכם הוא עצם העובדה שמדובר במכשיר נלווה. ישנן פעולות רבות אשר ניתן לבצע ללא מגע בסמארטפון, אך פעמים רבות מדובר בפעולה מייגעת למדי, וכל מי שניסה להשיב להודעה בעזרת השעון יוכל להסכים על כך. למעשה, לא משנה מהו גודלו של המסך, או מהי רמת הדיוק של העוזרת הקולית - הודעות מורכבות יותר מ"כן" מחייבות שימוש בנייד. דבר בעייתי נוסף בשעון החכם הוא אורך חיי הסוללה שלו, אשר גורמים לאופציה של ניהול שיחות ארוכות להישמע לא אפשרית.

עם זאת, היכולות של השעונים השתפרו בשנים האחרונות, כאשר ניתן לשלם באמצעותם ללא צורך בהוצאת המכשיר, ובדגמים מסוימים ניתן אף לנהל שיחות טלפון, ללא צורך בקרבה למכשיר.