נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הבוקר (חמישי) עם איתן סטיבה, הישראלי שימריא לתחנת החלל הבינלאומית במסגרת משימת 'רקיע'. במהלך פגישתם, השניים דנו בהכנותיו במסגרת המשימה, אותה מובילות בישראל עמותת קרן רמון וסוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה.

במהלך הפגישה, העניק הנשיא לסטיבה מתנה ייחודית, קובייה עשויה זכוכית עליה חרוטה התפילה לשלום מדינת ישראל בכתב ידו של מחברה, סבו של הנשיא, הרב הראשי הראשון, יצחק אייזיק הלוי הרצוג ז"ל. 

יצחק הרצוג, איתן סטיבה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
יצחק הרצוג, איתן סטיבה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

הנשיא איחל הצלחה רבה לסטיבה לקראת המראתו ואמר: "עיני כל העם נשואות אלייך. אני רוצה לאחל לך מעומק הלב הצלחה במשימתך החשובה בחלל, שתשפיע על האנושות כולה לעוד 100 שנה. מי ייתן ותמשיך להסב לכולנו, לעמך, למדינתך ולמשפחתך, גאווה רבה. תיסע לשלום, ותחזור לשלום. תשמור על עצמך!" 

סטיבה הודה לנשיא ואמר: "כישראלי שנולד, גדל והתחנך כאן, זוהי זכות גדולה עבורי לפגוש את נשיא המדינה ולשתף אותו בפרטי משימת 'רקיע'. מטרתה של המשימה היא לעורר סקרנות על אופן הקיום שלנו בכדור הארץ ולאפשר לישראלים לקחת חלק בפרויקט בינלאומי ייחודי במגוון תחומים מדעיים, טכנולוגיים, ואמנותיים עם דגש על חדשנות וחינוך. אקח את התפילה איתי וכפי שרשום בה, מקצה השמים היא תחזור לכאן, לארץ, לבית הנשיא".

התפילה אותה העניק הנשיא הרצוג לסטיבה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
התפילה אותה העניק הנשיא הרצוג לסטיבה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

כאמור, סטיבה צפוי להמריא לחלל בעוד כחודשיים, במסגרת משימת 'רקיע', שהמשימה נועדה לקדם ולהרחיב את תעשיית החלל הישראלית. במהלך שהותו בתחנה הבינלאומית יבצע סטיבה עשרות ניסויים מדעיים עבור חברות ישראליות, ינגיש תכנים חינוכיים לילדי ישראל בעברית וייתן במה ליצירות אמנות ישראליות.