האפשרות לשלם באמצעות הטלפון הנייד, מבלי לשלוף את הארנק הפיזי שלנו, זמינה בישראל כבר מספר שנים. סביר מאוד להניח שכניסתם לישראל של אפל פיי לפני מספר חודשים, וגוגל פיי בתחילת החודש, יסייעו לארנקים הדיגיטליים להפוך פופולריים יותר ויותר ברחבי המדינה. 

כאמור, כיום ניתן לשלם באמצעות הסמארטפון בכל עסק התומך בתשלום ללא מגע - מערכת EMV - הנמצאת במרבית בתי העסק בישראל. התשלום עצמו מתבצע דרך שבב ה-NFC, טכנולוגיית תקשורת אלחוטית לטווח קצר, המאפשרת למשתמשים להזדהמות מול מסופוני התשלום. לאחר הצמדת המכשיר למסופון, אפליקציות התשלומים יחייבו את המשתמש. ה-NFC זמין כיום במרבית הסמארטפונים, לצד מכשירים נוספים - דוגמת שעונים חכמים וטאבלטים. 

כך תוכלו לבדוק האם המכשיר שלכם תומך בטכנולוגיית NFC: הגדרות > בסרגל "הגדרות חיפוש" מקלידים NFC > לוחצים ומפעילים את ה-NFC. במידה ולא מצאתם את ה-NFC במכשיר - לא תוכלו לבצע תשלומים ללא מגע.

כך תתקינו את הארנק הדיגיטלי בסמארטפון שלכם: חפשו את אפליקציית התשלומים (Apple pay, Google pay, bitcard או כל אפליקציה אחרת שתרצו) בחנות האפליקציות, התקינו ופתחו אותה > בשלב זה תידרשו להגדיר את אמצעי התשלום שלכם > לאחר שתזינו את הפרטים, יתבצע הליך אימות מול הבנק שלכם, כאשר בחלק מהמקרים יידרש אימות נוסף באמצעות קוד שיישלח בהודעת SMS. 

בכל מקרה, במידה ולא הגדרתם עד כה נעילה כלשהי למכשיר (טביעת אצבע, קוד או תבנית) לצורך פתיחתו, תידרשו להגדיר כזו. עכשיו כל מה שנותר לכם לעשות הוא לפתוח את המכשיר ולהצמיד אותו למסופון בבית העסק.

הטיפים באדיבות "בסט מובייל"