גולשים בסין תקפו את המיליארדר אילון מאסק, מייסד ספייס אקס וטסלה, אחרי שהרשויות הגישו נגדו תלונה חריגה לאו"ם בטענה כי הלוויינים שלו מסכנים את תחנת החלל שלהם, שנאלצה לבצע תמרוני התחמקות מחשש לפגיעה.

על פי התלונה שהגישו הסינים למשרד האו"ם לענייני החלל החיצון, תחנת החלל הפעילה "אמצעי בקרה למניעת התנגשות" אחרי שני "מפגשים קרובים" עם לווייני סטארלינק של ספייס אקס, שהתרחשו ב־1 ביולי וב־21 באוקטובר.

ספייס אקס שיגרה עד כה כ־1,900 לווייני סטארלינק זעירים מתוך כ־12 אלף לוויינים מתוכננים, במיזם שנועד לספק אינטרנט מהיר בפס רחב.
אף שעדיין לא התקבל אישור רשמי לטענות הסיניות, הגולשים ברשתות החברתיות מיהרו לתקוף את מאסק.

"הסיכונים של סטארלינק נחשפים באופן הדרגתי, וכל הגזע האנושי ישלם על הפעילויות העסקיות שלהם", כתב אחד הגולשים. "הלוויינים הם כלי נשק אמריקאיים ללוחמת חלל", האשים פוסט אחר, ובפוסט נוסף נכתב כי "מאסק הוא 'הנשק' החדש שיצרו הממשל האמריקאי והצבא".

ג'ונתן מקדוואל, אסטרופיזיקאי ממרכז הרווארד־סמיתסוניאן לאסטרופיזיקה, ציין כי הלוויינים של סטארלינק תרמו לעלייה במספר אירועי ההתנגשות בחלל בשנים האחרונות בשל העומס של לוויינים ופסולת חלל, אולם הדגיש כי גם סין תורמת לכך באופן משמעותי.

"גם תחנת החלל האמריקאית נאלצה להתחמק כמה פעמים בעשור האחרון משאריות שנוצרו בשל ניסוי סיני בנשק נגד לוויינים ב־2007", אמר מקדוואל ל"גרדיאן".