מייסד יצרנית המכוניות החשמלית "טסלה", אילון מאסק, נמצא במרכזה של סערה חדשה בעקבות פתיחת אולם תצוגה בצפון מערב סין, שעל פי הטענות מבוצעות בו הפרות זכויות אדם. בעקבת כך, גולשים רבים תקפו את "טסלה" וטענו כי היא "תומכת ברצח עם".

ההודעה של יצרנית המכוניות ביום שישי האחרון על פתיחת אולם התצוגה החדש במחוז שינג'יאנג, נתקלה בזעם רב מצד ארגוני זכויות וסחר בארה"ב. בהודעה מטעם החברה נכתב "ביום האחרון של 2021 אנחנו נפגשים בשינג'יאנג". בתגובה הסנאטור האמריקני מרקו רובין, אחד מתומכי הצעת החוק של איסור היבוא האמריקני מאזור שינג'יאנג, מתח ביקורת על המהלך של טסלה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "תאגידים חסרי לאום עוזרים לסין לכסות על רצח עם ועל העבדות באזור".

המועצה ליחסים אמריקאים-אסלאמיים וארגון זכויות האזרח בארה"ב, תקפו גם הם את הפרסום של חברת "טסלה", וטענו כי "על ידי עשיית עסקים במחוז שינג'יאנג בסין, טסלה תומכת ברצח עם", והפצירו באילון מאסק לסגור את אולם התצוגה באזור.

כאמור, ארה"ב ומספר מדינות אחרות מתחו ביקורת על היחס של סין לאוכלוסיית האויגורים האתנית ולמיעוטים מוסלמים אחרים המתגוררים במחוז שינג'יאנג, בעקבות טענות של ארגוני זכויות כי כמיליון בני אדם הועברו לעבודות שם בכפייה.