משחק ההרפתקאות העלילתי GUARDIANS OF THE GLALXY (שומרי הגלקסיה) המבוסס על סדרת הסרטים המצליחה, הוא דוגמה מצוינת לשילוב מוצלח בין עולמות הקומיקס והמשחק, עם סיפור חזק' ומשחקיות מהנה שיודעת לעשות שימוש טוב ביכולות המיוחדות של הדמויות.

המשחק, שפותח על ידי Eidos-Montréal ומופץ על ידי Square Enix, בהחלט מכפר על "הנוקמים", משחק המחשב האחרון שיצא מבית סרטי "מארוול" ומפצה היכן שהאחרון כשל: עלילה מרשימה, כתובה ומשוחקת היטב, שמתאימה לאופי של הדמויות כפי שאנו מכירים אותן.

לפני שניכנס לפרטים חשוב להדגיש כי "שומרי הגלקסיה" לא כולל משחק אונליין או רכישות בתוך המשחק, ומספק סיפור לינארי עבור שחקן אחד – אותו תוכלו להשלים בכמה דרגות קושי. כשלעצמו לא נראה שמדובר במהפכה, לא מבחינת עיצוב או שיטת הלחימה, אבל הפשטות בסכמת השליטה בדמות, לצד העלילה המרתקת וההנאה מהדמויות, שאני אישית מאוד אוהב, הופכת את "שומרי הגלקסיה" לחוויה כיפית ששווה לחלוטין את מחיר הכניסה.

לרוע המזל (וזה משהו שכדאי לתקן במשחקים עתידיים) אתם תבלו את 18 שעות הקמפיין כשאתם שולטים על דמותו של הגיבור הראשי פיטר קוויל (סטאר-לורד), ולא תוכלו להחליף בין הדמויות ולשלוט על שאר חברי הצוות: גאמורה, גרוט, דראקס או רוקט. 

העלילה עצמה מפצה בהחלט על מגבלת הבחירה. בלי לעשות ספוילרים, אתם פוגשים את הצוות הבין גלקטי קצת לאחר הקמתו ובניתוק מוחלט לעלילה שהוצגה בפנינו בסרטים הקולנועיים. הבסיס של הסיפור אבל נשמר, השומרים מנסים להינצל מחובות, לומדים על הדרך להכיר ולחבב אחד את השני וחושפים את ההיסטוריה הכואבת שהובילה אותם להתאחד.

למרות שהסיפור לינארי לאורך כל המשחק תבחרו תשובות לדיאלוגים בין הדמויות (שהן ללא הפסקה, גם כשאתם לא במשימות, המפתחים עשו עבודה נפלאה בהנפשת העולם והדמויות). הבחירות האלה לא ישפיעו בצורה דרסטית על התפתחות העלילה, אבל כן ישנו במעט את הדרך שבה תגיעו אל היעדים וזה גם מאפשר לכם לפתח את הדמות עם האופי שיותר מתאים לכם.

מבחינת כתיבה הדיאלוגים בחלקם הגדול מבריקים ועושים חסד למקור. כל דמות מדברה ומגיבה כפי שהיינו מצפים מהקומיקס ולצד ההומור השחור מצאתי את עצמי לא משתעמם לדקה ואפילו מבודר מלא מעט מהאינטראקציות, בעיקר שמדובר בדראקס הלוחם המהולל ורוקט, הדביבון המדבר שתמיד מחפש לבצע נוכלות מסוג כזה או אחר.

החלק השני שבו המשחק מצטיין הוא הלחימה. נכון, אתם שולטים באופן ישיר רק על דמותו של פיטר והאקדחים הכפולים שלו, אבל בלחיצת כפתור תוכלו להפעיל את היכולת המיוחדת של כל אחד מאנשי הצוות, יכולות שניתן לשדרג ככל שמתקדמים במשחק. איך זה עובד? אתם תילחמו מנקודת מבט של פיטר, יש לכם אפשרות לירות בנשק המיוחד של פיטר (ירי רגיל ואלמנטים של הטבע), ובנוסף להפעיל מרחוק את היכולות המיוחדות של פיטר וחברי הצוות. לדוגמא גרוט יכול לשלוח ענפים ולתפוס את האויבים במקום, גמורה תתקוף עם החרבות החדות שלה ולרוקט יש ארסנל שלם של טילים שרק מחכים לעשות קצת נזק. לוקח כמה רגעים להתרגל לשליטה הזו, אבל ברגע שתתפסו ההנאה לא מפסיקה לאורך כל המשחק ומהווה סיבה לשחק אותו שוב ברמות קושי גבוהים יותר. חוץ מהיכולות של הדמויות ושדרוגים ספציפיים לנשק של פיטר, המשחק מחביא תלבושות שונות של הדמויות בשלבים השונים. תענוג לקבל תוכן כזה מבלי הצורך לשחרר כסף נוסף.

בין הקרבות תעשו את דרככם בין כמה עולמות חייזרים שונים ומגוונים למד מבנים בחלל כמו תחנת פסולת ענקית, ספינת החלל של נובה קורפ ועוד. מבחינה ויזואלית העולם נפלא, לא בדיוק הקפיצה הדורית מבחינת ריאליזם אלא יותר לכיוון האנימציה. אבל עדיין העולם מלא בפרטים קטנים ויפייפיים, והכל רץ בצורה חלקה, בעיקר בולט לעין במעברים בין הקטע המשחקי לקטעי הוידאו, מה שנותן באמת תחושה שלא רק משחקים, אלא גם צופים בסרט מצוין. במעבר בין העולמות, וכשאתם לא נלחמים, תצטרכו לפתור פאזלים ולהפעיל את חברי הקבוצה כדי לצאת ממבוכים ולעבור את השלבים השונים. הפאזלים לא ממש מאתגרים ותוכלו לצלוח את השלבים במהירות יחסית.

בסופו של דבר שומרי הגלקסיה של מארוול מאזן יפה בין עלילה חזקה ומשחקיות מהנה, לצד פרסים שווים קוסמטיים שתאספו לאורך הדרך. הסיפורים האישיים של הדמויות סוחפים וגורמים לכם לרצות לסיים את העלילה במהירות האפשרית והקרבות המהנים נותנים לכם סיבה לחזור לשחק בזה שוב ונותנים סיכוי שנראה משחקים נוספים עם מבנה לינארי, לפעמים זה עובד. מבחינה ויזואלית המשחקה נראה מצוין גם בקונסולות החדשות וכמובן במחשב, במיוחד עם כרטיסי המסך המתקדמים של NVIDIA והשימוש שהמשחק עושה בטכנולוגיית ה-RTX. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק "שומרי הגלקסיה" בישראל.