היזם והמיליארדר אילון מאסק הודיע אמש כי חברת שבבי המוח שהקים בשנת 2016, Neuralink, תתחיל בסדרה של ניסויים קליניים בבני אדם, שלדבריו, תאפשר לאנשים משותקים לשוב וללכת. זאת, לאחר שהשתלים כבר נבדקו על בעלי חיים בהצלחה. החברה שהקים בשנת 2016, "תאפשר לאנשים משותקים להשתמש בפלאפון בעזרת מוחם, בצורה מהירה יותר ממי שמשתמש באגודלים", לטענתו.

החברה שממוקמת בעמק הסיליקון, כבר השתילה בהצלחה שבבי בינה מלאכותית במוחם של קופים וחזירים, ומגייסת כעת מנהל ניסויים קליניים שיפעיל את הבדיקות הטכנולוגיות על בני אדם. המנהל הנבחר יעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם כמה מהרופאים והמהנדסים המובילים בתחום, ועם המשתתפים הראשונים בניסוי. במודעת הדרושים נכתב: "המנהל יוביל ויעזור לבנות את הצוות האחראי, שיאפשר את פעילויות המחקר הקליניות של Neuralink, ופיתוח האינטראקציות הרגולטוריות שמגיעות עם סביבה מהירה ומתפתחת".

מאסק, שהונו מוערך ב-256 מיליארד דולר, אמר בחודש האחרון כי הוא אופטימי בכך שהשתלים יאפשרו לאנשים המשותקים לשוב וללכת: "אני חושב שיש לנו סיכוי טוב להחזיר את הפונקציונליות של הגוף למי שיש לו פגיעה בעמוד השדרה. השתלים עבדו היטב בקופים, ולמעשה אנחנו רק עושים בדיקות ומאשרים שהם בטוחים ואמינים, וניתן להסיר את מכשיר ה-Neuralink בבטחה". עם זאת, למאסק יש היסטוריה ארוכה של הבטחות יתר לגבי החברה, כאשר ב-2019 חזה שהמכשיר יושתל בגולגולת אנושית עד 2020.