העתיד כבר כאן: מכונית מעופפת קיבלה היום (שלישי) את אישור רשות התחבורה הסלובקית וזכתה בתעודת כשירות אווירית, זאת לאחר שהשלימה 70 שעות של בדיקות טיסה קפדניות, מגוון שלם של תמרוני טיסה, וביצעה מעל 200 המראות ונחיתות.

מחברת 'קליין ויז'ן' שפיתחה את הרכב, נמסר: "ה-'AirCar' מסוג BMW בעלת מנוע 1.6 ליטר, יכולה לנסוע על כבישים ולעוף בשמיים. הבדיקות שבוצעו הראו יציבות סטטית ודינמית מדהימה כאשר המכונית הייתה במצב טיסה. נהלי ההמראה והנחיתה הושגו גם ללא צורך של הנהג לגעת בפקדי הטיסה".

החברה אף טוענת כי כמות בדיקות הטיסה שביצעה בסלובקיה תואמת לתקנים של הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה, ואמרה: "אחרי האישור שקיבלנו היום ביצענו צעד נוסף וחשוב לייצור המוני". חברת 'קליין ויז'ן' ביצעה את טיסת הבכורה של רכבה ב-2020, והשלימה את הטיסה הבין-עירונית הראשונה שלה ביוני אשתקד.

צפו בתיעוד המרהיב:

הממציא וראש צוות הפיתוח והטייס, פרופסור סטפן קליין, אמר: "הסמכת AirCar פותחת את הדלת לייצור המוני של מכוניות מעופפות יעילות מאוד. האישור נתן לנו לשנות מעתה את אופן הנסיעות למרחקי ביניים".

מייסד שותף של הפרויקט, אנטון זייג'אק, אמר: "לפני חמישים שנה, המכונית הייתה התגלמות החופש. 'AirCar' מרחיבה את הגבולות הללו, בכך שהיא לוקחת אותנו למימד הבא, היכן שכביש פוגש שמים".