חברת Meta חשפה הערב (חמישי) חושפת את מחשב העל שלה - ה-SuperCluster (RSC). מדובר במחשב הגדול, המהיר והמתקדם בעולם שהיא בנתה, אשר יוכל להריץ חישובים בהיקף חסר תקדים, לעבד טריליוני פרמטרים בשניות בודדות, ולאמן מודלים של בינה מלאכותית בסדר גודל שטרם נראה כמותו בתעשייה.

המחשב, שבנייתו החלה ב-2020 ותושלם במהלך השנה, יוכל להריץ קוינטיליוני (18 אפסים) משימות, לאמן בינה מלאכותית בכמויות דאטה חסרות תקדים, ולהוות בסיס למערכות ראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית וזיהוי דיבור שישרתו מגוון רחב של שימושים. בין השימושים האפשריים: תרגום סימולטני בזמן אמת של קבוצות אנשים גדולות במאות שפות שונות או פיתוח של הדור הבא של חוויות ה-AR, אשר יובילו לפריצות דרך טכנולוגיות בתחומים רבים, ממחקר מדעי ועד גיימינג.

פיתוח מחשב העל של Meta סולל את הדרך לבניית טכנולוגיות עבור המטאוורס - פלטפורמת המחשוב הגדולה הבאה, שבה יישומים ומוצרים מונעי בינה מלאכותית ישחקו תפקיד משמעותי, כך הדגישו בחברה. חזון המטאוורס יישען על מערכות מתקדמות של בינה מלאכותית, שהתעשייה כולה תצטרך לפתח מהיסוד. ה-SuperCluster הוא פרויקט ראשון מסוגו בעולם, שלא נוסה עד כה בתעשייה בשל מורכבותו הטכנולוגית, והעבודה עליו החלה לפני שנה וחצי בידי צוותים שעבדו מרחוק בשל מגיפת הקורונה.

עם השלמת בנייתו במהלך השנה, מחשב העל יאפשר לחוקרי ה-AI של החברה לבנות מודלים משופרים ומדויקים יותר, שיודעים לעבד מידע מטריליוני דוגמאות, לפעול במאות שפות, לנתח טקסט, וידאו ותמונות בבת אחת, לפתח כלי מציאות רבודה (AR) חדשים, ועוד. כמו כן, הדבר יאפשר ל-Meta לפתח מודלים מתוחכמים של בינה מלאכותית עבור שירותים קיימים וגם לבנות חוויות משתמש חדשות לגמרי עבור המטאוורס.

צוותי הבינה המלאכותית של Meta כבר החלו לאמן מודלים ענקיים לצרכי מחקר במחשב העל, והם ממשיכים להשקיע בפיתוח תחום ה- Self-supervised learning, בשאיפה לקדם את תעשיית הבינה המלאכותית כולה.