אני מודה כמי שמשחק כבר שנים במשחק היריות הטקטי רב המשתתפים המצוין RAINBOW SIX SIEGE, ששם שתי קבוצות של שחקנים אנושיים זו מול זו, קצת דאגתי כששמעתי על EXTRARCTION, המשחק החדש בסדרה שמחליף את האויב האנושי בבוטים. למרבה המזל החששות התבדו ונשארנו עם משחק מצוין שהצליח לפצח את הנוסחה למשחק צוות אמיתי.

המשחק TOM CLANCY RAINBOW SIX EXTRACTION, אותו פיתחה Ubisoft Montreal ומופץ על ידי Ubisoft, הוא משחק רב משתתפים שתומך בעד שלושה שחקנים. זה חשוב מאוד, כי זה אומר שאתם יכולים לשחק גם לבד או בצוות של שניים, אם אתם במחסור של חברים למשחק. עם זאת אני לא ממליץ לצאת לשטח בלי לפחות עוד שחקן טוב אחד, מדובר באתגר רציני.

המשחק מציג סיפור מקורי על פלישה חייזרית לכדור הארץ, סוג של פרזיט שהשתרש בקרקע ומוליד מפלצות ברמות קושי שונות ובאתרים שונים. 

מבחינה ויזואלית המשחק קולע בול למטרה, הוא נראה ומרגיש נפלא, מאוד קודר והסכנה באמת יכולה לקפוץ עליכם מכל פינה. מבחינת משחקיות המפתחים עלו על בעיה שקיימת במשחקי יריות מהסוג הזה, וזה שאין באמת חשש ממוות, מה שגורם לשחקנים להשתולל בשטח. ב-EXTRACTION הבעיה הזו נפתרת בצורה מאוד מקורית. אם אתם תמותו במהלך מבצע, ולא תחולצו על ידי החברים שלכם לצוות, הדמות תיתקע שם עד שתצאו לחלץ אותו עם צוות חדש. התוצאה: לא תוכלו להשתמש במפעיל הזה עד החילוץ, ואם תיכשלו בחילוץ שלו תאבדו את נקודות הניסיון שצבר בכניסה, מה שאומר שתצטרכו לעשות ניהול סיכונים והחשש ממוות במשחק הופך לממשי.

בעיה שניה שקיימת במשחקי יריות רבי משתתפים, במיוחד שאוספים יחד שחקנים רנדומליים, זה שכל אחד רץ לעשות את מה שהוא רוצה ונעלם לקבוצה. כדי להבין איך Ubisoft פתרה את זה צריך להבין איך מתנהל המשחק. 

המשחק מורכב מארבע אזורים מרכזיים: ניו יורק (רמת סיכון נמוכה), סן פרנסיסקו (רמת סיכון בינונית), אלסקה (רמת סיכון גבוהה) ובית מלון באזור שקיבל את הכינוי "אמת או תוצאות" (רמת סיכון פסיכית - תיזהרו). לרשותכם 18 מפעילים, אנשי צוות שמוכרים לכם מהמשחק הקודם, אבל כאן הם קיבלו שדרוג ליכולות שלהם (סריקת האזור, כלי נשק מתקדמים ועוד). כל המפעילים מתחילים בלבל 1 ויתקדמו ככל שיצברו ניסיון. אל תנסו לקחת מפעיל עם דרגה נמוכה לאחד מהאתרים המאיימים יותר, גם אם האזור נפתח לכם, השדרוג שלהם קריטי. 

כל מפה מחולקת לשלושה אזורים, כשלכל אזור יש משימה ספציפית שתצטרכו לסיים עם הקבוצה לפני שתחליטו על הצעד הבא. המשימות האלו כוללות חילוץ אנשי צוות שנלכדו בעבר במפה, חיסול חשאי של מטרות באמצעות התגנבות, איסוף מידע תוך כדי התגוננות מעדר של אויבים ועוד. אם אתם משחקים לבד תוכלו לבחור את רמת הקושי בכל מפה, אם תבחרו לשחק במשחק מהיר (כדי למצוא עוד חברי צוות שאינם ברשימת החברים שלכם) רמת הקושי תעלה לפי מיקום המפות.

אחרי שתסיימו את המשימה תצטרכו לקבל החלטה משותפת האם תמשיכו לאזור הבא במפה או שתבקשו חילוץ שיאפשר לכם לשמור על הנקודות שצברתם עד כה.

חוץ מהמפות המרכזיות והמשימות הלינאריות של המשחק יש גם אירועים מיוחדים שמתחלפים כל כמה ימים עם משימות קשות במיוחד, אבל שגם יתנו לכם פרסים כמו קרדיט לקניית תלבושות. חשוב לציין אבל שגם בלי להוציא כסף וירטואלי יש מספיק בגדים מעולים עבור המפעילים כך שלא תשתעממו מהמראה הגנרי של תחילת המשחק.

לסיכום, EXTRARCTION עושה מצוין את מה שהוא יועד לו, וזה להעלות לכם את האדרנלין תוך כדי משחק ונותן את התחושה שכל חדירה מלווה בסיכון. הבאגים המעטים שהיו לי (קריסות ובעיית החייאה של חברים לקבוצה) נפתרו כבר עם העדכון הראשון ובסך הכול כל אספקט האונליין של המשחק, כולל המשחקיות עצמה והחתירה למגע, עובדים בצורה יוצאת מן הכלל. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק  בישראל.