חברת מטא (לשעבר פייסבוק) פרסמה במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) את התוצאות העסקיות לשנת 2021, לצד תחזיות פסימיות של החברה על צמיחתה העתידית ב-2022. המשמעות של התוצאות האלה, לצד הירידה של 22.98 אחוזים במניות החברה, היא שמארק צוקברג, מנכ"ל ומייסד החברה, ואחד האנשים העשירים בעולם, הפסיד 24 מיליארד דולרים מהונו. שווי המנייה עצמה ירד מ-898 מיליארד דולרים ל-200 מיליארד בלבד.

בענקית הטכנולוגיה האשימו מספר גורמים בכך, בהם שינוי מדיניות הפרטיות של אפל (המאפשרת למשתמשים לנטרל את הרשאות המעקב של אפליקציות) ועלייה בתחרות על המשתמשים מול יריבות דוגמת טיקטוק. במטא טענו כי השינוי באפל הקשה על מותגים למקד את הפרסומים שלהם בפלטפורמות של החברה. עוד ציינו סוגיות מאקרו-כלכליות שונות, בהן שיבושים בשרשראות האספקה ברחבי העולם.

ענקית הטכנולוגיה, שמתמודדת עם לחצים מצד המתחרות, דוגמת טיקטוק ויוטיוב, ציינה עוד כי הם צופים האטה בצמיחה בהכנסות ברבעון האחרון, עקב התחרות המשמעותית בין החברות על המשתמשים ושינוי רמת המעורבות של הסרטונים הקצרים שלה, ה"רילס", אשר מפיקים כעת פחות הכנסות. בפייסבוק דיווחו כי מספר המשתמשים הפעילים ברבעון האחרון של 2021 עומד על 2.91 מיליארד, ללא צמיחה בנתונים בהשוואה לרבעון הקודם.