פייסבוק - הסוף? בזמן שמניית הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם ממשיכה להתרסק, פרשנים וברוקרים מעולם הכלכלה והטכנולוגיה מנסים להבין מה יעלה בגורלה של פייסבוק. כתב הטכנולוגיה של קשת 12 שוחח הבוקר (ראשון) עם יעקב אילון בתוכניתו בערוץ כנסת, וסיפר על הצעדים שהובילו למפלתה של ה-f הלבנה.

"לפייסבוק אין לאן לגדול", אמר תחילה. "זהו, היא הגיעה לתקרה, היא שברה את השוק, וזה הרגע שבו הרבה גולשים אומרים, בעיקר צעירים, 'אני רוצה להיות במקום אחר, כמו טיקטוק, כמו סנאפצ'ט, אפילו כמו אינסטגרם - רק איפה שההורים שלי לא נמצאים'. זה מיתרגם עכשיו לפגיעה בהכנסות ולפגיעה בפופולריות".

מארק צוקרברג, מנכ''ל ומייסד פייסבוק (צילום: רויטרס)
מארק צוקרברג, מנכ''ל ומייסד פייסבוק (צילום: רויטרס)

"אפשר גם להמשיך בזה שחברות אחרות נותנות לה מכות קשות", הוסיף גלוברמן. "אפל שינתה משהו בתוך הטלפון שלה, בתוך האייפון, כך שפייסבוק כבר לא יכולה לראות יותר לתוך נשמתנו, כפי שהיא יכלה קודם. היא לא יכולה לאסוף דאטה על משתמשי האייפון, כפי שהיא יכלה קודם. המשמעות היא שהפרסומות של פייסבוק פחות טובות".

גם ענקית מידע אחרת פוגעת ביכולות של פייסבוק: "גוגל מצליחה להתחרות בה היטב ולקחת לה נתחים מההכנסות, שממילא נמצאות בבעיה בגלל בעיות הלוגיסטיקה בעולם. יש פחות מסחר, ופחות תקציבי פרסום". עוד אמר כי "טיקטוק, צומחת על חשבונה (של פייסבוק) בתחום הצעירים".

לסיכום אמר גלוברמן כי "פייסבוק סובלת מכל אחד מהדברים האלה, והמשקיעים אומרים 'אוקיי, אם אני משקיע בחברה 10 דולר, ובעוד שנה זה יהיה 100 דולר', בפייסבוק זה כבר לא יקרה, זה לכולם ברור".