חברת הסטרטאפ הישראלית, CytoReason, מפתחת מובילה של מודלים ללמידה חישובית לפיתוח תרופות, הודיעה אמש על הארכת הסכם שיתוף הפעולה שלה עם חברת התרופות פייזר, שהחל ב-2019. 

CytoReason היא מובילה עולמית בתחום העוסק בחישוב מחלות אנושיות. החברה אוספת נתונים מחברות תרופות, ומשתמשת בם כדי לדמות מחלות אנושיות, רקמה אחר רקמה, תא אחר תא. 

באמצעות הדאטה הנאסף כמו גם פלטפורמת הבינה המלאכותית, חברות פארם וביוטכנולוגיה יכולות לזהות הזדמנויות חדשות, לקצר שלבי ניסוי, להפחית בעלויות הפיתוח ולהגדיל את סיכויין לקבל אישור. 

"העבודה שלנו עם פייזר הדגימה כיצד המודלים החישוביים שלנו יכולים להתאים את הטיפול הנכון לקבוצות המטופלים הנכונות, על פני מספר תחומים טיפוליים", אמר דיוויד הראל, מנכ"ל החברה ומייסד שותף. 

"באמצעות שיתוף הפעולה וביסוס הלקוחות ברחבי העולם, אנו שואפים לקדם את הפלטפורמה שלנו לגילוי, פיתוח וניהול תרופות", הוסיף. 
החברה ממוקמת חמישית בעשרת חברות הפארם המובילה בעולם, ובין לקוחותיה: פייזר. חברת התרופות עשתה שימוש במודלים לשם זיהוי של יותר מ-20 מחלות. 

"הרחבת שיתוף הפעולה שלנו עם CytoReason תתבסס על המידע שלרשותנו ותגביר את יכולותנו לקבל החלטות בהמשך", אמר מיקאל דולסטן, מנהל מדעי ראשי ונשיא המחקר והפיתוח העולמי, הזרוע הרפואית של פייזר. "אנחנו נרגשים להמשיך את השותפות המוצלחת, שסייעה לנו בחקר סוגיות ביולוגיות מאתגרות, על ידי פיתוח טיפולים חדשים למטופלים", הוסיף.