במרחק מיליון קילומטרים מכדור הארץ: סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) פרסמה תמונת סלפי מרגשת למדי, שצולמה על ידי טלסקופ החלל ג'יימס ווב, ששוגר לפני קרוב ל-50 ימים. מדובר באינדיקטור לכך שהוא מוכן להתחיל במשימתו. התמונות הללו הן חלק מתהליך המתרחש במטרה להעריך את תקינות המראות של הטלסקופ המתקדם. 

ה"סלפי", צולם באמצעות עדשה מיוחדת המדמה אישונים, בתוך ה-NIRCam, מכשיר האינפרא-אדום של ווב. מדובר בעדשה שעוצבה במטרה לצלם תמונות של מקטעי המראה, במקום של החלל. כאמור, בתיעוד שפורסם מדענים השתמשו במצלמה המיוחדת כדי להסתכל על אור הכוכבים מאותו הכוכב, כפי שנראה בכל אחד מ-18 מקטעי המראה הראשיים של הטלסקופ. הם מציגים 18 נקודות מטושטשות ומאורגנות אקראית של אור הכוכבים, המייצגות את מקטעי המראה הלא מיושרים של ווב. המקטעים הללו משקפים אור מהכוכב בחזרה במראה המשנית של הטלסקופ - לתוך גלאי המצלמה המיוחד. 

הסלפי שצילם הטלסקופ ג'יימס ווב (צילום: NASA)
הסלפי שצילם הטלסקופ ג'יימס ווב (צילום: NASA)

ווב הוא טלסקופ החלל הגדול והמשוכלל בעולם, והוא צפוי להיות מסוגל לחקור את העצמים העתיקים והרחוקים ביותר ביקום. "הטלסקופ פקח את עיניו, סיפר בהתרגשות לי פיינברג, מנהל רכיבי הטלסקופ האופטי של ווב במרכז טיסות החלל גודארד של נאס"א במרילנד.

מרשל פרין, סגן מדען הטלסקופים של ווב במרכז המדע של טלסקופ החלל בבולטימור הוסיף: "לראשונה, כלל המערכות הללו פעלו ביחד, באותו האופן בו יפעלו בתצפיות מדעיות. במהלך התרגיל צולמו למעלה מ-1,500 תמונות והוא עבר בצורה חלקה. התמונות היו פשוט 'וואו', רגע של דמעות והתרגשות בחדר". לאחר ההישג המרשים, בנאס"א ציינו כי התמונות המדעיות הראשונות של המשימה יתפרסמו בקיץ הקרוב.