חברת אינטל הודיעה היום (שלישי) על רכישת חברת השבבים הישראלית "טאואר סמיקונדקטור", במחיר של 53 דולר למניה במזומן. שווי העסקה עומד על 5.4 מיליארד דולרים. העסקה מתבצעת ברקע משבר השבבים העולמי, אשר משפיע על חברות רבות ברחבי העולם, וכתוצאה מכך גם על הייצור והפיתוח של מוצרים רבים בכלל תחומי החיים. את חברת טאואר ייצגו עורכי הדין אברמי וול ושרון רוזן ממשרד פישר (FBC).

"היצע הטכנולוגיות הייחודיות של טאואר, יכולת הייצור העולמית שלה וקשרי הלקוחות החזקים יסייעו להרחיב את שירותי ה- foundryשל אינטל ולקדם את המטרה שלנו להפוך לספקית מרכזית של ייצור שבבים ברחבי העולם", אמר פאט גלסינגר, מנכ"ל אינטל, "העסקה הזו תאפשר לאינטל לספק היצע נרחב של טכנולוגיות ייחודיות ומתקדמות תוך שהיא פותחת הזדמנויות חדשות ללקוחות קיימים ועתידיים בעידן של ביקוש חסר תקדים למוליכים למחצה".

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר, הוסיף: "עם היסטוריה עשירה, טאואר בנתה היצע מדהים של טכנולוגיות אנלוגיות ייחודיות ומתקדמות ופתרונות ייצור המבוססים על שותפויות עמוקות עם לקוחות, יחד עם יכולות ייצור עולמיות. לא יכולתי להיות גאה יותר בחברה ובעובדים המוכשרים והמסורים שלנו. יחד עם אינטל, נניע הזדמנויות צמיחה חדשות ומשמעותיות ונציע ערך גדול אף יותר ללקוחותינו באמצעות חבילה מלאה של פתרונות טכנולוגיים יחד עם טביעת רגל עולמית רחבה מאוד. אנו מצפים להיות חלק בלתי נפרד מהיצע ה- foundry של אינטל".

העסקה אושרה פה אחד על ידי מועצות המנהלים של שתי החברות, והיא צפויה להיסגר בעוד כ-12 חודשים בכפוף לאישורים רגולטוריים ולתנאי סגירה מקובלים, כולל אישור בעלי המניות של טאואר. עם סגירת העסקה, הכוונה של אינטל היא ששני הארגונים יהפכו ל-foundry משולב אחד.