חברת Meta הודיעה הערב (ראשון) כי הפיצ'ר Facebook Reels - הסרטונים הקצרים מהאינסטגרם, יהיו זמינים מעתה גם בפייסבוק. הכלי החדש יורחב לכ-175 מדינות, ביניהן ישראל, ויהיה זמין במכשירי iOS ואנדרואיד.

המשמעות היא, כי מעתה, ניתן יהיה ליצור קטעי Reels ולצפות בהם בפיד, בקבוצות ובחלונית ה-Watch של פייסבוק. בנוסף, אנשים יוכלו לעקוב אחר יוצרי התוכן ישירות מתוך קטעי הוידאו, לעשות לייקים, להגיב ולשתף את הקטעים השונים.

במקביל, החברה חשפה שורת כלים ליוצרי תוכן, שיאפשרו להם להפיק רווחים מהעשייה שלהם, לבטא את היצירתיות שלהם בצורות חדשות ולצפות בקטעי ה-Reels בדרכים שונות.

Facebook Reels מגיע לישראל (צילום: פייסבוק)
Facebook Reels מגיע לישראל (צילום: פייסבוק)

כזכור, ביולי האחרון הכריזו ב-Meta על השקעת מיליארד דולר ביוצרי התוכן שפועלים בפלטפורמות, לרבות תכנים ייחודיים ליוצרי Reels - שמשלמת ליוצרי תוכן שעומדים בקריטריונים עד 35 אלף דולרים מדי חודש עבור הצפיות בקטעי ה-Reels שלהם.  כעת, החברה מתכננת להרחיב את תכנית הבונוסים למדינות נוספות, על מנת שעוד יוצרים יזכו לתגמול על התכנים שלהם.

בנוסף, החברה בונה כלי מונטיזציה חדשים עבור Facebook Reels, שיאפשרו ליוצרי התוכן לחלוק ברווחים שמתקבלים ממודעות ולזכות לתמיכה מהמעריצים שלהם. בין היתר, נבחרת האפשרות להצגת מודעות בתוך קטעי ה-Reels – החברה תאפשר להציג באנרים שקופים למחצה שמופיעים בתחתית הסרטון, או סטיקרים סטטיים שיוצרים יכולים  למקם בתוך הקטעים שלהם, וכך מפריעים בצורה מינימלית לסרטונים השונים. האפשרות כבר זמינה לכל יוצרי התוכן בארצות הברית, קנדה ומקסיקו שעומדים בקריטריונים לשימוש במודעות ה-in-stream, ובחודשים הקרובים צפויה להתרחב למדינות הנוספות שבהן מודעות ה-in-stream זמינות – לרבות ישראל.

כמו כן, החברה בוחנת אפשרות להעניק כוכבים בזמן צפייה בקטעי Reels – צופים יוכלו לקנות ולהעניק כוכבים ליוצרים שהם אוהבים, בזמן שהם צופים בתכנים שלהם, לצד אפשרות להציג פרסומות במסך מלא - בין קטעי הרילז - ממש כמו כל תוכן שזמין בפייסבוק. ניתן יהיה להגיב על הפרסומות, לעשות להן לייק, לצפות, לשתף או לדלג עליהן. פרסומות אלו יושקו בהמשך בצורה הדרגתית ברחבי העולם.

כלים חדשים

לצד ההשקה, במטא הציגו שורת כלים שיעזרו ליוצרים לשדרג את הסרטונים שלהם:

  • רמיקס  - יוצרים יוכלו להציג את הסרטון שלהם לצד קטע Reels קיים ולייצר סרטון משותף.
  • קטעי Reels ארוכים – ניתן יהיה ליצור סרטונים באורך של עד 60 שניות.
  • טיוטות – בקרוב יוצרים יוכלו לשמור את הסרטונים שלהם כטיוטה, מבלי למחוק אותם או לפרסם אותם.
  • כלי חיתוך – יוצרים שמקליטים סרטונים ארוכים או מצלמים סרטוני לייב יוכלו לחתוך את הקטעים שלהם בקלות ולהתנסות בפורמטים חדשים. 

Facebook Reels מגיע לישראל (צילום: פייסבוק)
Facebook Reels מגיע לישראל (צילום: פייסבוק)

כמו כן, בשבועות הקרובים, Meta תציג מספר עדכונים שיאפשרו ליצור ולצפות בקטעי Reels במקומות שונים בפלטפורמה:

  • Stories – ניתן יהיה לשתף את קטעי ה-Reels לסטורי בפייסבוק על מנת להגדיל את החשיפה, או להשתמש בקטעי Stories קיימים וציבוריים כדי ליצור סרטוני Reels.
    Watch – אנשים יוכלו לצפות בקטעי Reels מתוך לשונית ה-Watch בפייסבוק, ובהמשך גם ליצור אותם משם.
    במעלה הפיד – אנשים יוכלו להגיע לסרטונים בלחיצת כפתור דרך תגית חדשה של קטעי Reels שתוצג במעלה המסך.
    המלצות בפיד – הפלטפורמה תתחיל להציג במדינות מסוימות המלצות לקטעי Reels שאנשים עשויים לאהוב בתוך הפיד שלהם, ותשים דגש על יוצרי תוכן בתחילת דרכם.
    Cross-posting בפייסבוק ובאינסטגרם – החברה בוחנת אפשרות לשתף את קטעי ה-Reels בפייסבוק ובאינסטגרם במקביל. 

במטא ציינו כי כיום, סרטוני וידאו מהווים קרוב למחצית מהזמן שאנשים גולשים בפייסבוק ובאינסטגרם, וכעת המאמצים מתמקדים ברילז, במטרה להפוך אותם לכלי הטוב ביותר עבור יוצרים שרוצים להגיע לקהלים חדשים, להתחבר לצופים ולהרוויח כסף. לצד זאת, Meta מסייעת לאנשים למצוא תוכן רלוונטי ומבדר בקלות ובמהירות, וממשיכה לפתח אפשרויות חדשות גם בתחום זה.