מנכ"ל מטא (לשעבר פייסבוק) מארק צוקרברג ערך אמש (רביעי) אירוע לייב בעמוד הפייסבוק של מטא, בו חשף מספר פיתוחים חדשניים בתחום הבינה המלאכותית, כחלק מהתמקדות החברה בתחום המטאוורס. אחד הפיתוחים עליהם הכריזה החברה, הוא כלי בשם Universal Speech Translator, שיאפשר לתרגם בזמן אמת שפה אחת - לשפה אחרת. הדבר צפוי לתת מענה לשפות רבות, ולסייע בגישור על מחסומי השפה ברחבי העולם. הכלי החדש הוא חלק מהמאמץ ארוך הטווח, עליו הכריזו בחברה, לבניית כלי שפה ולמידת מכונה שיכללו את רוב השפות בעולם. 

במקביל, החברה חשפה פרויקט בשם CAIRaoke - מודל בינה מלאכותית חדשני לשיחות עם עוזרות אישיות וירטואליות. הדבר צפוי להפוך את האינטראקציה עימן להרבה יותר טבעית, ויאפשר להן לנהל שיחות אישיות עם קונטקסט, לזהות ניואנסים מורכבים, להתייחס לנושאים שעלו בעבר, לשנות נושאים ועוד. 

 

החברה הציגה גם מרכז מידע חדש עם הסברים מקיפים על מערכות הבינה המלאכותית של Meta. הכלי החדש יעזור לאנשים להבין בפשטות כיצד המודלים השונים פועלים ומסביר על השימושים השונים בהם, כמו דירוג תכנים בפיד של האינסטגרם ועוד. כמו כן, החברה הודיעה על שיתוף פעולה עם ה-AI Learning Alliance, שמטרתו לקדם גיוון בקרב כוח האדם העוסק בבינה מלאכותית. מטרת השותפות היא להבטיח ייצוג נרחב בקרב האוכלוסיות השונות שעוסקות בתהליכי למידת מכונה, ובפרט אוכלוסיות שלא מיוצגות מספיק בתעשיית ההייטק העולמית. 

בנוסף, במהלך האירוע הוצגה גם ספריית קוד פתוח עבור קהילת המפתחים ב-PyTorch, שמציגה מגוון מערכות AI כקוד פתוח במטרה לסייע בפיתוח של אלגוריתמים מתקדמים עבור מנועי המלצות.