היזם המיליארדר אילון מאסק, הודיע היום (שני) כי הציב את לווייני סטארלינק מעל אוקראינה, כדי לאפשר זמינות של שירותי אינטרנט מהיר לנוכח השיבושים שגרמה הפלישה הרוסית. על פי הדיווחים יש הפרעות קשות בשירותי האינטרנט באוקראינה, בעיקר בדרומה של המדינה ובמזרחה, האזורים שבהם מתנהלת לחימה קשה בימים האחרונים.

בשל כך פנה סגן ראש ממשלת אוקראינה מיכאילו פדורוב בשבת למאסק, מהאנשים העשירים בעולם, והביקש ממנו לסייע באמצעות המיזם סטארלינק, שנועד לספק כיסוי של אינטרנט מהיר. "אילון מאסק, בעת שאתה מנסה ליישב את מאדים - רוסיה מנסה לכבוש את אוקראינה. בעוד הרקטות שלך נוחתות בהצלחה מהחלל - רקטות רוסיות תוקפות אזרחים רוסים. אנחנו מבקשים שתספק לאוקראינה תחנות סטארלינק ושתפנה לרוסים שפויים כדי שיביעו עמדה", צייץ פדורוב בטוויטר.

שעות ספורות לאחר מכן נענה מאסק לקריאה. "שירות סטארלינק פעיל כעת באוקראינה. עוד טרמינלים בדרך", צייץ. "תודה, מעריכים את זה", ענו למיליארדר בחשבון הטוויטר הרשמי של ממשלת אוקראינה.

בחודש שעבר נקט מאסק צעד דומה גם בטונגה, אחרי שהתפרצות הר הגעש התת־ימי והצונאמי העצום גרמו לניתוק הכבל התת־ימי שסיפק תקשורת אינטרנט לארכיפלג האיים באוקיינוס השקט.