ההאקרים של אנונימוס איימו היום (שני) כי ביום חמישי הקרוב, הם יבצעו את מה שהוגדר כ"מתקפת הסייבר הגדולה בהיסטוריה". בהודעתם, ציינו ההאקרים, כי במהלך המתקפה הם צפויים בין היתר לרוקן את חשבונות הבנק של אזרחי רוסיה, ויעבירו את הכסף לטובת צבא אוקראינה.

מוקדם יותר היום, חברת צ'ק פוינט פרסמה נתונים מהם עולה כי בימים האחרונים נרשמה עלייה של קרוב ל-200 אחוזים במספר מתקפות הסייבר על מטרות ממשלתיות וצבאיות באוקראינה. מדובר כאמור בזינוק משמעותי, לעומת עלייה של שני אחוזים בלבד שנרשמה במתקפות על ארגונים ועסקים באוקראינה שאינם מהסקטורים הללו.

לא רק טנקים וטילים: כך מצליחה רוסיה לשתק מדינות בלחיצת כפתור

עוד עולה מהנתונים כי נרשמה עלייה של ארבעה אחוזים בתקיפות על חברות וארגונים ברוסיה, כאשר במקביל, נצפתה דווקא ירידה בהיקף התקיפות בסופ"ש האחרון במרבית העולם. בנוסף, נרשמה עלייה של פי 7 בכמות מתקפות הדיוג (פישינג), המתבצעות באמצעות מיילים, במדינות הדוברות את השפות המזרח סלאביות - רוסיה, אוקראינה ובלרוס. שליש ממתקפות אלו כוונו כלפי דוברי רוסית, ונשלחו ממיילים אוקראינים.

בנוסף, חלק ממתקפות הדיוג עוסקות בהטעיית אנשים המבקשים לתרום למאמץ המלחמתי באוקראינה תחת הכותרת - “Let’s Support Ukraine”.

בצ'ק פוינט ציינו עוד, כי מאז תחילת הלחימה ישנה התגייסות כללית של האקרים וקבוצות תקיפה, מכל רחבי העולם, לפעילות התקפית במיוחד במדינות העימות. בין היתר, לאחר קריאה של שר בממשלת אוקראינה לסיוע של האקרים נגד מטרות רוסיות - התגייסו יותר מ-175 אלף משתתפים לקבוצת טלגרם ייעודית, בה מציגים מטרות לתקיפה ברוסיה או של הצבא הרוסי. העימות במזרח אירופה הפך לאחר מנושאי העיסוק המרכזיים בקרב תוקפי סייבר המשויכים לקבוצות הפשיעה השונות. 

בחברה המליצו להגביר את העירנות בנושא מיילים והודעות שמקבלים ביחס ללחימה, ולקחת בחשבון שתוקפים רבים ברחבי העולם מנצלים את המלחמה בכדי לגנוב כספים ולהדביק מחשבים וטלפונים ניידים בנוזקות שונות.