חברת הגיימינג SciPlay, הנחשבת לאחת מחברות הסושיאל-קזינו המובילות בעולם, הודיעה על רכישת החברה הטורקית Alictus. סכום העסקה, בה למעשה רכשה Sciplay 80% מהחברה לפיתוח משחקי מובייל, נאמד ב-100 מיליון דולרים. במהלך חמש השנים הבאות היא צפויה לרכוש את האחוזים הנותרים תמורת סכום של עד 200 מיליון דולרים.

מאז שנת 2019, Alictus פיתחה ופרסמה פורטפוליו של משחקים מהשורה הראשונה שהניבו עד כה יותר מ-300 מיליון הורדות. רבים מהמשחקים של Alictus הגיעו למקום ראשון בדירוג האפליקציות  החינמיות בחנות של iOS בארה"ב. ביניהם: Candy Challenge 3D™, Rob Master 3D™, Deep Clean Inc.™, Oh God!™, Money Buster!™, and Collect Cubes™.

באמצעות הרכישה SciPlay תגדיל את מספר המשתמשים הפעילים היומיים  בכ-1.8 מיליון משתמשים פעילים וחודשיים  בכ-28 מיליון. החברה תרחיב את כמות הנתונים שהיא אוספת מתוך המשחקים, מה שיאפשר לה לבצע מוניטיזציה טובה יותר ולרכוש שחקנים מותאמים יותר למשחקים השונים. בנוסף מהלך מסוג זה יאפשר ל SciPlay להעביר שחקנים בין המשחקים שלה מה שיגדיל את ההכנסות הממוצעות פר שחקן. שוויו של שוק הפרסום העולמי במשחקי המובייל בתעשיית הגיימינג עומד על כ-13 מיליארד דולר והחיבור עם פלטפורמת הפרסום של Alictus ייצור גיוון בהכנסות החברה לבסוף, יורחב מאגר השחקנים באמצעות  בסיס השחקנים הבינלאומי הנרחב של Alictus, ותגדל חשיפתה של SciPlay בשווקים בינלאומיים מרכזיים.

מנכ''ל SciPlay, ג'ון ווילסון (צילום: sciplay)
מנכ''ל SciPlay, ג'ון ווילסון (צילום: sciplay)

"אנו נרגשים מאוד להמשיך את הצמיחה הגלובאלית בתעשיית הקז'ואל באמצעות חברה מובילה ובעלת מוניטין מוכח כמו Alictus הידועה בפיתוח משחקים רבים שנמצאים בראש הדירוגים בחנויות האפליקציות", אמר ג'וש וילסון, מנכ"ל SciPlay. "שוק ההייפר-קז'ואל הוא צעד טבעי עבור SciPlay עם מכניקת משחק ודמוגרפיית שחקנים הדומה לז'אנר הקז'ואל שבה אנחנו פועלים ואין צל של ספק כי רכישה זו מגדילה את נוכחותנו. רכישה זו מספקת לחברה נקודת כניסה לשוק באמצעות צוות טאלנטים ומסלול ישיר לשוק משחקי ההייפר קז'ואל אשר עוזר לנו לגוון את המודל העסקי של פרסום בתוך האפליקציה ולהשתתף בשוק הפרסום המאסיבי והצומח במובייל. השילוב העוצמתי של Alictus בתחום ההייפר קז'ואל עם היותנו מובילים בניהול אופרציית המשחק ויכולות המטא - ממקמים אותנו בהתרחבות של נתח השוק בהיבט פיתוח משחקים מובילים תוך קידום מעורבות נוספת של שחקנים ושיפור ההכנסות והרווחיות".