פיתוח וייצור של מכשירים מתקפלים מסתמן כשינוי המשמעותי ביותר ששוק הסלולר העולמי עבר השנים האחרונות, כאשר הם הופכים בהדרגה ממוצר קשה להשגה - עם תג מחיר גבוה בהרבה מדגמי הפרימיום של היצרניות השונות - לכזה בעל תג מחיר מעט יותר שפוי ונגיש. הראשונה לעשות זאת היתה סמסונג. לצידה, הוצגו גם דגמים של חברות נוספות, בהן וואווי - שלא תוכלו להשיג בארץ. לצד הדגמים הללו, ישנם דיווחים רבים לפיהם גם אפל נכנעת לטרנד ותשיק בשנים הקרובות מכשיר מתקפל משלה. 

כאמור, אחת החברות שמציעה כיום מכשיר מתקפל - שכן ניתן להשגה בארץ - היא חברת OPPO הסינית, שהכריזה בסוף השנה שעברה על המכשיר המתקפל הראשון שלה - ה-OPPO Find N. התנסיתי בעבר במכשירים של החברה, שמהווה מתחרה ראויה בשוק מכשירי האנדרואיד, והופתעתי לטובה. לכן, שמחתי מאוד להניח את ידי על המכשיר המסקרן, ולו לזמן קצר.

המכשיר נראה כמו סמארטפון סטנדרטי למדי כשהוא סגור, אם כי מעט עבה יותר מהדגמים שאנחנו רגילים לראות (דבר הגיוני למדי, שכן מדובר במכשיר מתקפל). הוא כולל מסך חיצוני בגודל 5.49 אינץ', שניתן לתפעלו בקלות גם באמצעות יד אחת. בגבו של המכשיר ניתן למצוא מערך צילום משולש הכולל ראשית וחיישן 50MP Sony IMX 766, עדשה רחבה של 16MP ועדשת Telephoto 13MP, ומצלמת סלפי - שזמינה במצב המתקפל והמצב הפתוח כאחד. העדשות הללו מספקות איכות צילום מרשימה, אם כי בשל קוצר הזמן לא הצלחתי להתנסות בכלל הפיצ'רים במכשיר (ויש לא מעט כאלה).

המכשיר המתקפל של חברת OPPO (צילום: יח''צ)
המכשיר המתקפל של חברת OPPO (צילום: יח''צ)

לאחר פתיחת הקיפול, מתגלה בפנינו מסך פנימי ברזולוציית 7.1 אינץ' - כחצי אינץ' פחות מזה של המכשיר המקביל מבית סמסונג. עם זאת, הוא מרגיש עמיד ויציב יותר (פיזית) מזה של סמסונג. למרות הפרשי הגדלים הללו, בדומה לפולד - גם את המכשיר הזה לא ניתן לתפעל באמצעות יד אחת בלבד כשהוא פתוח. במידה ואתם לא רגילים להשתמש במכשירים כלשהם בגודל הזה, ייתכן מאוד שייקח לכם קצת זמן להסתכל אליו - זמן שכדאי לנצל כדי לחקור את הפיצ'רים הרבים המאפשרים לכם התאמה אישית של הפונקציות לאופן השימוש השוטף שלכם.

דבר בולט נוסף במכשיר, האו העובדה שאופו הצליחו להתגבר כמעט לחלוטין על מכשול מרכזי בדרך - ציר הקיפול. כאמור, בעת השימוש במכשירים המתקפלים של סמסונג, קשה לפספס את ציר הקיפול של המכשיר שניתן לראות ולהרגיש במרכז המסך. אז נכון שמדובר בחלק משמעותי במכשיר ולא ניתן להתעלם ממנו, וייתכן שדרוש פרק זמן נוסף עד שניתן יהיה להעלימו לחלוטין, אך העובדה שאופו הצליחו להפוך את הקיפול לפחות בולט ומורגש - נותנת להם בפירוש נקודות זכות נוספות.

המכשיר צפוי להגיע לישראל במהלך השנה, באמצעות היבואנית הרשמית של OPPO - חברת רונלייט.