קרוב ל-7,000 אפליקציות הוסרו מחנות האפליקציות של אפל (App Store) הרוסית מאז תחילת הפלישה לאוקראינה, כך עולה מנתונים שפורסמו באתר Tech Crunch. על פי הפרסום, המסתמך על דוח של Sensor Tower, האפליקציות הללו הורדו כ-218 מיליון פעמים ברוסיה, והן מהוות למעלה משלושה אחוזים מסך ההורדות הכללי של משתמשי ה-iOS במדינה עד כה (כ-6.6 מיליארד הורדות).

במקביל לעזיבה הזו, ישנן מספר אפליקציות של חברות רוסיות גדולות אשר זינקו בטבלת ההורדות באפסטור הרוסי, אם כי האפליקציות הנמצאות כעת במקומות הראשונים באפליקציה הן כאלה המספקות למשתמשים VPN. מדובר ביישומונים הכרחיים למדי עבור מי שמעוניינים להמשיך ולגלוש באתרים וברשתות החברתיות שנחסמו במדינה. 

בפתח יום לחימה נוסף: ארה"ב קוראת לחקור את פוטין בגין פשעי מלחמה

בעוד שאפל נוהגת להסיר באופן קבוע אפליקציות מיושנות, שכבר לא מקבלות עדכונים, מספר האפליקציות שהוסרו מהחנות (הדוח מתייחס לתקופה שבין ה-24 בפברואר ל-14 במרץ) זינק בלמעלה ממאה אחוזים לעומת תחילת החודש.

מדינה נוספת שחנות האפליקציות בה חוותה טלטלה כזו היא בלארוס - כאשר מאז ראשית הפלישה הרוסית לאוקראינה הוסרו ממנה כ-5,900 אפליקציות. מדובר בזינוק של למעלה מ-70 אחוזים לעומת תחילת חודש פברואר. 

נתון מעניין נוסף שפורסם בימים האחרונים על ידי Sensor Tower מתייחס לאפליקציות שהורדו על ידי המשתמשים באוקראינה - ב-App Store וב-Google Play. מהנתונים עולה כי מספר ההורדות של אפליקציות הקשורות לתרגום עלה ב-71 אחוזים לעומת החודש שעבר. למעשה, בתשעת הימים הראשונים של חודש מרץ רשמו אפליקציות התרגום כ-198 אלף הורדות, לעומת כ-116 אלף בתשעת הימים הראשונים בחודש פברואר, כאשר בצמרת הרשימה נמצאת אפליקציית Google Translate.

פליטים מאוקראינה (צילום: רויטרס)

תחום נוסף שחווה זינוק משמעותי הוא האפליקציות ללימוד שפות, כאשר המובילות בקטגוריה רשמו כ-132 אלף הורדות בימים הראשונים של מרץ, עלייה של כ-47 אחוזים לעומת כ-90 אלף ההורדות שנרשמו בתקופה המקבילה בחודש פברואר. בין האפקליקציות ניתן למצוא את דואלינגו, כאשר שלוש מעשרת המורדות ביותר מתמקדות בלימוד השפה הפולנית. שלוש נוספות קשורות ללימוד השפה האנגלית, ואחת נוספת - נועדה ללימוד גרמנית.