סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) הודיעה במהלך סוף השבוע על דחיית מועד השיגור משימת רקיע (Ax-1 של חברת אקסיום) בה משתתף האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה לתחילת חודש אפריל.

התאריך המיועד הוא יום ראשון ה-3 באפריל, אך גם המועד הזה אינו סופי וייתכן שיחולו שינויים נוספים במועד השיגור. במהלך השהייה בחלל, סטיבה צפוי לבצע בין היתר עשרות ניסויים מדעיים, ולהעביר שיעורים לתלמידים בכדור הארץ.

לפני הדחייה, מועד השיגור המתוכנן היה ה-30 במרץ, מבסיס החלל קייפ קנוורל שבפלורידה. בהודעת החברה נכתב כי הסיבה לדחייה היא "לאפשר לצוותים להשלים את ההכנות הסופיות בחללית לקראת המשימה". 

איתן סטיבה במתחם האימונים של נאס''א (צילום: אורי בורג)
איתן סטיבה במתחם האימונים של נאס''א (צילום: אורי בורג)

משימת 'רקיע', אותה מובילות בישראל עמותת קרן רמון וסוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, נועדה לקדם ולהרחיב את תעשיית החלל הישראלית, להעניק הזדמנות לפריצות דרך של עשרות טכנולוגיות ישראליות וניסויים מדעיים בחלל וכן לתרום לחינוך ולאומנות בישראל. במהלך שהותו בתחנת החלל יקדיש איתן סטיבה את רוב זמנו לביצוע הניסויים וכן לפעילויות חינוכיות ואמנותיות עבור ילדים ובני נוער בישראל.

צוות המשימה כולל רק אנשים פרטיים, בפעם הראשונה בתולדות האנושות. במשימה ההיסטורית יקחו חלק - לצד איתן סטיבה: מייקל לופז-אלגריה, לשעבר אסטרונאוט נאס"א (סוכנות החלל של ארה"ב) וסגן נשיא אקסיום ספייס, לארי קונור, יזם אמריקאי ומשקיע אקטיביסט בארגונים ללא מטרות רווח ומארק פאתי, משקיע ופילנתרופ קנדי.