תחנת החלל הבינלאומית, הנמצאת בבעלות מספר סוכנויות חלל בינלאומיות (בהן של ארצות הברית ורוסיה), הפכה לאחד ממוקדי המחלוקת בין המעצמות זאת לאחר איומים רבים שהשמיע מנהל סוכנות החלל הרוסית כלפי האמריקאים.

ברקע המתיחות הזו, סוכנות החלל הרוסית שיגרה במהלך סוף השבוע רקטת סויוז עם שלושה קוסמונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית. קפסולת הסויוז המאוישת קיבלה במשימה הנוכחית את השם "סרגיי קורוליוב", על שמו של המהנדס שעמד מאחורי הפיתוח של הלוויינים והחלליות הראשונים של ברית המועצות עם תחילת המרוץ לחלל. 

השיגור של השלושה -  אולג ארטמיב, דניס מטוייב וסרגיי קורסקוב - אירוע שגרתי למדי, כולל שני פרטים מעניינים: קורסקוב הוא ייליד אוקראינה, ונאס"א העבירה את השיגור בשידור חי בערוצים הרשמיים שלה. 

כעת, נמצאים בתחנה, אליה צפוי להגיע בתחילת חודש אפריל גם האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה, שישה קוסמונאוטים, ארבעה אסטרונאוטים אמריקאים ואסטרונאוט גרמני אחד. 

עם הגעתם לתחנה התברר כי החליפה הכחולה שלבשו - הוחלפה בחליפת חלל בצהוב. הדבר עורר את השאלה האם מדובר בהבעת מחאה, שכן כחול וצהוב הם הצבעים של הדגל האוקראיני - או שמא מדובר בבחירת צבעים מקרית. לאחר כניסתם למתחם, השלושה שוחחו עם בני משפחותיהם הנמצאים בכדור הארץ. ארטמיב נשאל על ההחלטה והשיב: "זה היה תורינו לבחור את הצבע. למעשה, צברנו חומר רב בצבע צהוב והיינו צריכים להשתמש בו. זו הסיבה שאנחנו לובשים את הצבע הזה".