במהלך נאומו של נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, מול חברי הכנסת הערב (ראשון), זוהו מספר נסיונות מתקפת סייבר אל מול תשתית התקשורת של הכנסת, שתכליתן הייתה הפרעה בשידור החי וניסיון להפילו. הודגש כי כלל הנסיונות נבלמו על ידי היחידה לאבטחת המידע של הכנסת, בשיתוף וסיוע מערך הסייבר הלאומי.

נאום נשיא אוקראינה זלנסקי לחברי הכנסת, קרדיט: דוברות הכנסת

כזכור, בשבוע שעבר מערכת ThreatCloud של צ'ק פוינט פרסמה כי חלה עלייה במספר תקיפות הסייבר בישראל במהלך השבועות האחרונים, זאת לצד עלייה כלל עולמית שהחלה מאז פרצה המלחמה באוקראינה. 

מן הנתונים עולה כי חלה עלייה של 21% בהתקפות סייבר על מטרות ישראליות מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, עם ממוצע של 1,715 תקיפות שבועיות פר ארגון במדינה. כמו כן, נצפתה עלייה של 22% בתקיפת יעדים ממשלתיים. 

כלל אתרי הממשלה נפגעו היום (שני) במתקפת סייבר מסוג DDoS (מניעת שירות). בין האתרים שנפגעו ניתן למנות את משרד הפנים, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה ומשרד ראש הממשלה. לפי נתוני איגוד האינטרנט, נרשמה עלייה חריגה בתעבורה למערכת תהילה, דרך סלקום. רוחב הפס של המתקפה עומד על כ-15 עד 20 ג'יגה.

עוד נזכיר, כי לפני כשבוע כלל אתרי הממשלה נפגעו במתקפת סייבר מסוג DDoS (מניעת שירות). בין האתרים שנפגעו ניתן למנות את משרד הפנים, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה ומשרד ראש הממשלה. לפי נתוני איגוד האינטרנט, נרשמה עלייה חריגה בתעבורה למערכת תהילה, דרך סלקום. רוחב הפס של המתקפה עומד על כ-15 עד 20 ג'יגה.