כחלק ממאבקה למנוע מקרים בהם אנשים נלכדים במעליות, חברת המעליות והדרגנועים שינדלר פיתחה מערכת חילוץ אוטומטית, המונעת מאנשים להיתקע במעלית במקרה של הפסקת חשמל. המנגנון החדש, העונה לשם "Graceful Release", יגרום למעלית להיעצר מיידית, ברגע שיתגלה חשש לביטחון הנוסעים.

למרות זאת, המערכת תהיה חכמה מספיק להמשיך בנסיעה עד לקומה הקרובה ביותר, כדי שהנוסעים יוכלו להשתחרר במקרה ויתגלו כשלים שאינם קשורים למכונות. במקרה של כשל מכאני בפתיחת דלתות בקומה, המעלית תנוע לקומה אחרת ושם יוכלו הנוסעים להתפנות.

מנגנון הבקרה Graceful Release מונע עצירות חירום מיותרות של המעליות והילכדות נוסעים גם בעת כשלים קצרים ונפילות מתח באספקת החשמל. בעזרת המערכת הזו, המעלית תפנה את הנוסעים במהירות נמוכה מאוד לקומה הקרובה (כלפי מעלה או למטה) ופותחת את הדלתות באופן אוטומטי כדי לאפשר לנוסעים לצאת.


בין הדברים הנכללים במערכת ישנם: הגנות למתח יתר, עומס יתר, קצר חשמלי וטמפרטורת יתר במהלך תהליך החילוץ.  המערכת כוללת גם אספקת כוח עצמאית, יכולה לבצע נסיעה למרחק מרבי של כ-40 מטר ומתוכננת למעליות בעומס של עד 1,600 ק"ג.


בנוסף, יש גם מערכת נוספת לתפעול כוח חירום (EPO), המאפשרת להתאים את פעולת המעלית ליכולת אספקת חשמל של הבניין, ומונתע ממשתמשי המעלית להיות לכודים עקב כשל באספקת החשמל.