חברת Juganu (ג'וגאנו) הישראלית, שמשתפת פעולה עם ענקיות התקשורת קוואלקום להקמת רשת 5G עבור ערים חכמות ותשתיות ציבוריות בברזיל ובארה״ב, חשפה את הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים שלה בתחום התאורה החכמה עבור שוק הקמעונאות. זו צפויה לסייע לעסקים קטנים ובינוניים להתחרות עם ההטבות שמעניקים שירותי האונליין וענקיות המסחר.

החברה אירחה משלחת בכירה, הכוללת את מנהל תחום הערים החכמות והטרנספורמציה הדיגיטלית של קוואלקום העולמית סנג'ייט פנדיט, את שר התקשורת הברזילאי ונבחרי ציבור ברזילאים נוספים, את מנכ״ל נוקיה ברזיל, את מנכ״ל קוואלקום אמריקה הלטינית ועוד. באירוע חשפה החברה את הפיתוח הטכנולוגי הייחודי שלה, המבוסס על הנדל״ן הזמין והנוח ביותר שיש לעיר או לעסק - התאורה, המשמשת פתרון חסכוני לא רק עבור ערים חכמות, אלא מהיום גם עבור עסקים בכלל ושוק הריטייל בפרט.

החברה הטמיעה טכנולוגיה המתבססת על בינה מלאכותית ועל ביג דאטה, המאפשרות הפחתה של עלויות הקמת תשתית לעסק חכם וחיסכון באנרגיה. "המטרה בפיתוח החדש היא לחבר בין הפיזיקל לדיגיטל", הסבירו בחברה. "הפתרון החדש נולד על בסיס היכולות הקיימות של ג'וגאנו עבור ערים חכמות ועל בסיס התובנה כי העלייה של האיקומרס אינה צריכה להיות מכשול עבור הריטייל הפיזי".

ג'וגאנו מפתחת ומייצרת פלטפורמת End2End לאפליקציות ולחיבוריות בשטחים ציבוריים ומסחריים המשולבת בגופי תאורה. הפלטפורמה היא, למעשה, דאטה על עמודי תאורה, והיא כוללת מערכות תקשורת (כמו 5G) להעברת נתונים בפס רחב ומגוון חיישנים ואפליקציות IoE כבסיס לתשתיות של עיר חכמה.

השימוש בתאורה החכמה של החברה בעולם הקמעונאות מאפשר לבעל עסק לאבטח את החנות, להקים מאגר לקוחות דיגיטלי ולזהות את הלקוחות המועדפים (באישורם) עם כניסתם לחנות, להשגיח על מלאי החנות באמצעות בינה מלאכותית, לנהל תורים ועוד תוך הקפדה על תקנות ורגולציות בתחום הפרטיות.

עד כה החברה רישתה יותר מ־350 אלף מנורות, והטכנולוגיה החכמה שלה פרושה על פני חמש יבשות ויותר מ־15 מדינות, ובהן מקסיקו, ברזיל, גואטמלה, פילדלפיה, ארה"ב (ארלינגטון, סן דייגו), יוון וישראל (אור יהודה). מרכז הפיתוח של החברה ממוקם באור יהודה, ולחברה אתרים בארה"ב, במקסיקו ובברזיל.

ערן בן שמואל, מנכ״ל ומייסד שותף של ג'וגאנו, אמר באירוע: "פרישה נכונה של תקשורת אלחוטית ושל 5G היא שתאפשר את מימוש טכנולוגיות העתיד, שבזכותן נוכל לחיות בנוחות, ביעילות ובאופן בר־קיימא".