נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל קיימו היום (ראשון) שיחת וידאו עם האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה מתחנת החלל הבינלאומית. טרם השיחה עם סטיבה, התייחס הנשיא הרצוג למצב הביטחוני: "ימים לא פשוטים כאן על הקרקע, וזה משמח שיש נקודת אור בשמיים". 

בפתח השיחה, אמר הרצוג לסטיבה: "בימים לא פשוטים אתה נקודת אור מזהירה בשמים, עלה והצלח, ריגשת. אתה עושה משימות נפלאות. שוב בשלום ותמשיך במפעל הנפלא שהתחלת בו". 

"אנחנו פעם ראשונה בתחנת החלל עם דגל ישראל, זו התרגשות גדולה. התפילה המקסימה שכתב סבו של הנשיא נמצאת איתי כאן. ביום הראשון בחלל צריך להתרגל, זה דורש יומיים להסתגל, הזרימה השונה של הנוזלים בגוף זה מאוד שונה מכדור הארץ", השיב סטיבה והוסיף "הדבר הכי מיוחד ביום הראשון זה השיתוף פעולה, מכיוון שיש שלושה בלי ניסיון, אז הצוות שנמצא כאן עוזר לנו בכל פעולה אפילו בתליית הדגל, כל החפצים צריכים להיות צמודים. לקחנו מספר ניסויים של תלמידים מבתי הספר".

הנשיא הרצוג אמר לו בהמשך: "אתה אדם אמיץ ואנחנו גאים בכך, מאחלים לך שתשוב בשלום ותלמד את הילדים על העתיד שצופן לו החלל". רעייתו, מיכל הוסיפה: "מחכים לכך בכיליון עיניים".

הצוות, ובתוכו איתן סטיבה, הגיע אתמול בקפסולה "דרגון" לתחנת החלל הבינ"ל, לאחר שהחיבור לתחנה התעכב בעקבות תקלה טכנית. עם הגעתם לתחנה, אירע טקס כניסה לרגל הגעתם. 

איתן סטיבה (מימין) יחד עם שלושת האסטרונאוטים האחרים בקמפסולה שהמראיה לחלל (צילום: spacex)
איתן סטיבה (מימין) יחד עם שלושת האסטרונאוטים האחרים בקמפסולה שהמראיה לחלל (צילום: spacex)

במהלך הטקס אמר האסטרונאוט הישראלי: "ברוכים הבאים לתחנת החלל הבינלאומית, פעם ראשונה שאפשר לדבר פה בעברית. כולנו ביחד נעזור אחד לשני להשיג את המטרות, כל אחד הגיע עם תוכנית עבודה מלאה ובהצלחה לכולם".

משימתו של סטיבה, הקרויה בשם העברי "רקיע", צפויה להימשך כעשרה ימים, שבמהלכם יערוך עשרות ניסויים של מדענים, חוקרים ויזמים ישראלים.

השיגור ההיסטורי של איתן סטיבה לחלל. מתוך אתר אקסיום

שיגור הקפסולה של איתן סטיבה לחלל על גבי טיל הפלקון 9 (צילום: Courtesy of SpaceX)
שיגור הקפסולה של איתן סטיבה לחלל על גבי טיל הפלקון 9 (צילום: Courtesy of SpaceX)