האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה סיפר היום (שלישי) בראיון מיוחד מתחנת החלל הבינלאומית על תחושותיו בימיה הראשונים על משימת רקיע. "אי אפשר לתרגל את התחושות הפיזיולוגיות הללו כשנמצאים על כדור הארץ", הסביר, "מדובר במצבים שונים של התנהלות בחוסר כבידה, כשנמצאים בריחוף ואי אפשר ללמוד את זה או להתאמן על כך מראש".

הוא הדגיש כי אינו חושש מתקלות בעת החזרה לכדור הארץ. "החזרה לכדור הארץ היא בטוחה ואני לא חושש ממנה, אם כי ישנו סיכון מסוים בכניסה לאטמוספירה", אמר סטיבה, "אני מרגיש בטוח מאוד, וסומך על הכלים והציוד שיש לנו". 

"פעם ראשונה שמדברים פה בעברית": איתן סטיבה הגיע לתחנת החלל הבינ"ל

בהמשך סיפר כי הוא שמח מכך שישנו סיכוי לדחייה מסוימת במועד החזרה לכדור הארץ: "המשמעות היא שיהיה לי זמן נוסף בחלל, ללא לוח זמנים ומגדר, אז אוכל להספיק לסיים את כל מה שלא הספקתי במהלך המשימה". האסטרונאוט הישראלי השני, שצפוי לחגוג את ליל הסדר בחלל, שיתף בהכנות: "אין לי את הכל, אבל יש לי מספיק. חוץ מזה, הצוות הרוסי הציע לי גפילטע פיש, ואמר שהוא טעים במיוחד. הם מכירים את המסורת שלנו, אז כן, גם את זה יש לי".

"מבחינת התמצאות בחלל, אפשר להגיד שכבר התרגלתי לזה מרוב טעויות והתנצלויות. למדנו על המעברים, המקומות וההיפוכים השונים", הסביר, "המוח כבר התרגל לשינוי מצבים ב-90 מעלות בכל פעם, ולייחס את הרצפה למקום שמתחתיך גם כשזה קיר ותקרה". הוא סיכם: "מוקדם יותר היום עברנו מעל מדינת ישראל, התרגשתי מאוד וצילמתי תמונות".