השבוע יצא לדרך פרויקט ייחודי שמפגיש בין טובי המוחות לבין פצועי צה"ל, במטרה לייצר פתרון טכנולוגי ייעודי ומותאם אישית לאתגר שנוצר כתוצאה מפציעה.

הפרויקט, Makers for Heroes, מופעל על ידי עמותת Restart, הפועלת למען החזרת פצועי צה"ל למסלול החיים ורותמת חברות בתחום הטכנולוגיה למיזם.

למשרדי חברת AppsFlyer שבהרצליה הגיעו השבוע 24 צוותים המונים כ־200 מתנדבים: מהנדסים, מתכנתים, מעצבים, רופאים ועוד, במטרה למצוא פתרון טכנולוגי לאתגר של כל פצועי ופצועות צה"ל המשתתפים בתוכנית.

"זו השנה השישית שאנחנו מפגישים בין פצועי צה"ל שמבקשים מאיתנו לחזור למסלול החיים לבין טובי המוחות במשק הישראלי", אומר מנכ"ל Restart ניב עפרון, ומוסיף: "בכל פעם כשחלום פוגש מציאות אנחנו מרגישים שעשינו משהו טוב. כיף לראות כל פצוע או פצועה שנפצעו בעת שירותם מתקדמים עוד צעד. הפרויקט הזה עוזר לנו לא להשאיר אף פצוע או פצועה מאחור".

שי משעלי היה מפקד סוללה בחיל התותחנים. בעקבות תאונת דרכים בעת פעילות מבצעית הוא סבל מפגיעת ראש קשה ופגיעה רב־מערכתית. כיום, לאחר שיקום ארוך, הוא סובל מאובדן זיכרון לטווח הקצר.

שי ומשפחתו מחפשים פתרון שבמסגרתו הוא יוכל לשאת עליו שעון חכם שיאפשר ניטור קבוע של מיקומו, כמו גם צפייה והאזנה בסביבה שבה הוא נמצא, ובמידת הצורך יאפשר גם יצירת קשר עמו באופן מיידי.

לאחר ניסיונות עם פתרונות קיימים עלה כי הם עונים באופן חלקי ולא תמיד אמין לצרכים של שי ומשפחתו. במסגרת התוכנית שודך להם צוות מתנדבים מחברת AppsFlyer, המתכנן לפתח אפליקציה גם לשעון חכם וגם לטלפון החכם שתעדכן בין היתר בצורה מדויקת על מיקומו של שי בכל עת ותחבר אותו למשפחה.

אור וייל, מנהל מוצר ב־AppsFlyer, מספר: "גיבשנו בחברה צוות מוצר שכולל אנשים מדהימים שמחפשים איך לתרום מניסיונם בתעשיית ההייטק, וליצור מוצר משנה חיים שיוכל לשפר את חייו של שי".