חברת Ltd.  Napino Auto & Electronics, ההודית המייצרת ומספקת מערכות לתעשיית הרכב, הודיעה על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם חברת הסטארט אפ EVR Motors מפתח תקווה שפיתחה טופולוגיה חדשה של מנועים חשמליים בעלי משקל וגודל קטנים פי שניים ביחס למנועים קיימים. במסגרת ההסכם Napino תשתף פעולה עם EVR כדי לפתח ולייצר מנועים חשמליים קלים עבור כל דגמי כלי הרכב הדו-גלגליים העתידיים שהיא תייצר בהודו.

Napino היא מהיצרניות והספקיות הגדולות בהודו של רכיבים חשמליים לתעשיית הרכב. החברה היא ספקית של מרבית יצרני האופנועים והקטנועים בהודו. שיתופי הפעולה שלה ברחבי העולם כוללים חברות כמו:Continental  ו-Shindengen. 

טכנולוגיית הסטטור הטרפזואידלי TS – RFPM (Trapezoidal Stator Radial Flux Permanent Magnet) החדשה של הסטארט-אפ הישראלי ייחודית בכך שהיא קלת משקל וקטנה בממדיה. לטופולוגיית TS יש מבנה ליבה ייחודי בצורת טרפז משונן שמגדיל את השטף המגנטי ומשפר את פיזור החום. טופולוגיית TS ניתנת להתאמה למגוון רחב של דרישות ומאפשרת ייצור מגוון גרסאות שונות. המנוע של EVR שפותח עבור רכב דו גלגלי שוקל פחות מ-7 ק"ג, קוטרו 130 מ"מ והוא פועל במתחים של 48V-96V. 

שיתוף הפעולה בין Napino לבין EVR יקדם את תעשיית הרכב החשמלי שתתאפיין בעלויות נמוכות יותר, ביצועים גבוהים יותר, לצד ניצול היתרונות של מנועי שטף רדיאלי קיימים. הודות לטכנולוגיה זו, משקל המנוע של EVR קטן יותר ממנועים קונבנציונאליים והוא מספק יכולות חזקות יותר. Napino ו-EVR ישלבו את המומחיות של שתי החברות בתכנון וייצר מנועים באתר הייצור המתקדם של Napino.

המנוע של החברה (צילום: ללא קרדיט)
המנוע של החברה (צילום: ללא קרדיט)

עפר דורון, מנכ"ל EVR Motors: "אנו נרגשים מהשותפות האסטרטגית עם Napino, ספקית Tier 1 מובילה, לייצור ומסחור של מנועי EVR בשוק ההודי. שותפות עם יצרנית הודית מובילה של כלי רכב היא חיונית כדי להתמודד עם הביקוש הגדל בהודו לכלי רכב חשמליים ולאימוץ מואץ של רכבים מסוג זה. שילוב הטכנולוגיה שלנו עם היכולות הגבוהות של Napino בתחומי ההנדסה והייצור יחולל את השינוי שיהפוך את העולם לבר קיימא יותר וישפר את איכות החיים בהודו". 

וייבהאב ראהג'ה, שותף מנהל ב-Napino הוסיף כי "השותפות תאפשר לנו לבנות סל חזק יותר של מוצרים ובאמצעות המנועים עתירי הביצועים בעלי הספק של עד 17KW נוכל להתחרות במגזר כלי הרכב החשמליים היוקרתיים. אנו נרגשים להביא את המוצרים הללו לשוק הרכבים החשמליים".

נאבין קומאר, מנכ"ל Napino Group ציין: "שיתוף הפעולה שלנו עם EVR לייצור מנועים חשמליים עוצמתיים ומומנט דחוס הוא פתרון מעשי לשוק ההודי. מנוע ה-TSRF מציע שטף רדיאלי חזק יותר והוא מקטין בכך את גודל המנוע ללא כל פשרה בביצועים".

כאמור, המנועים הראשונים של EVR Motors הם מנועי 48/96 וולט המקוררים באוויר ומוגנים נגד מים והם מיועדים לכלי רכב חשמליים דו-גלגליים או תלת-גלגליים. מנועים אלה מספקים הספק של 17kW, מומנט של 40 Nm, ומשקלם 9 ק"ג בלבד, בנפח של 2.7 ליטרים. החברה מפתחת כעת מנועים נוספים, המיועדים למגוון יישומים רחב בעולם התחבורה החשמלית.

EVR Motors גייסה עד כה מימון סיד של 10 מיליון דולר מכמה משקיעים, בהובלת מריוס נכט, אחת הדמויות המובילות בישראל ביזמות סדרתית, בייסוד חברות טכנולוגיה ובהשקעות בהיי טק, ובהשתתפותTeramips Technologies, שמממנת רעיונות טכנולוגיים חדשניים, לצד קרנות SIBF ו-Varana Capital. בנוסף לכך קיבלה EVR מענקים מרשות החדשנות ומקרן BIRD. בימים אלה שוקדת EVR על גיוס סבב A במטרה להאיץ את החדירה לשוק, להגדיל את כושר הייצור ולפתח מנועים נוספים.