גוגל פרסמה במהלך החג שלושה עדכוני חירום לדפדפן הכרום שלה, ואתם צריכים לעצור הכל ולבדוק שאתם לא נמצאים בסכנה. וכן, אתם לא מתבלבלים - זו אינה הפעם הראשונה בתקופה האחרונה בה החברה מוציאה עדכון חירום לדפדפן, בו משתמשים מרבית הגולשים בעולם (ומי שלא - משתמשים בדפדפנים המבוססים עליו). 

העדכון הנוכחי מתקן מספר פרצות אבטחה המוגדרות ברמת דחיפות גבוהה, ואחת מהן כבר מנוצלת על ידי האקרים. הפרצה המדוברת מאפשרת הרצת קוד זדוני על המחשבים, ובגוגל לא סיפקו מידע רב מדי בנושא, מפני שנהוג שלא לפרסם את כלל הפרטים על המתקפה עד שמרבית המשתמשים מעדכנים את התוכנה שברשותם.

מדובר בפרצה מסוג type confusion, המבוססת על חוסר היכולת של תוכנה להתמודד עם מידע שנשמר כסוג אחד, ואז מתבקשת גישה אליו כסוג אחר. הדבר מוביל בסופו של דבר לקריסתה, אך פותח ברקע את גישתה לזיכרון המחשב, בצורה המאפשרת לההאקרים להריץ עליו קוד זדוני.

עדכונים דומים יצאו במהלך סוף השבוע גם לדפדפני Edge של מיקרוסופט ו-Vivaldi של החברה בעלת אותו שם, וסביר להניח שיתר הדפדפנים הנפוצים יקבל וגם הם עדכונים בימים הקרובים. 

כך תוכלו לבדוק האם אתם נמצאים בסכנה: בעת הגלישה באמצעות מחשב - העתיקו את הקישור "chrome://settings/help" והדביקו אותו בשורת הכתובות של לשונית חדשה. אחר כך, לחצו על מקש אטנר (Enter) והמתינו עד שהדפדפן יבדוק האם הוא מעודכן לגרסה האחרונה.