״על ידי שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית אנחנו מציעים טיפול שישפר את איכות השינה של העובד בצורה מיטבית", אומר אמיר אינדיצקי, מנכ״ל חברת Dayzz, שמציעה לארגונים ולמבטחים תוכנית ליווי וניהול שינה של עובדים.

על פי נתוני החברה השוק האמריקאי, שם עיקר פעילותה כיום, נאלץ לשלם מעל 400 מיליארד דולר עקב ירידה ביעילות של עובדים הסובלים מבעיות שינה. שינה לא איכותית היא אחת הבעיות הקשות של המאה הנוכחית, עם 35% מהאוכלוסייה הבוגרת שישנים פחות משבע שעות בלילה, וכ־70 מיליון אמריקאים הסובלים מהפרעות שינה לא מאובחנות.

הפיתוח של החברה הישראלית נועד לתת מענה מקיף לבעיה: תוכנית מותאמת אישית לכל עובד על מנת לשפר את איכות השינה שלו. "האפליקציה של דייז מבוססת על מידע קליני ושיטות רפואיות שפותחו בשיתוף רופאים ופסיכולוגים בארץ ובארה"ב", מסביר אינדיצקי. "התוכנית מבוססת על ניתוח מעמיק של הרגלי השינה של המטופל, שנאספו מהטלפון הנייד, ממכשירים לבישים ועוד. לאחר ניתוח הנתונים הפלטפורמה מצליחה להפיק תובנות חיוניות להצלחת התוכנית ולשיפור איכות השינה של העובד.

"כמו כן, הפתרון מנגיש את הטיפול בבעיות שינה לכלל האוכלוסייה והופך את מסע הלקוח לפשוט ונוח. במקרים שבהם ניתוח הנתונים שלנו מעלה כי קיים סיכון למחלה המחייבת הפניה למרפאה, אנחנו יודעים להפנות את המשתמש לאחת המרפאות השותפות שלנו להמשך טיפול".

החברה נוסדה בשנת 2018 על ידי אינדיצקי. יחד איתו מובילים את החברה ד"ר מירב כהן ציון, פסיכולוגית רפואית וחוקרת שינה, שמכהנת כסמנכ"לית מחקר, ניר לוי, סמנכ״ל הפיתוח, וגל ינקוביץ, סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה. בין הלקוחות: חברת הביגוד וההנעלה הבינלאומית New Balance, ומגוון ספקים במערכת הבריאות האמריקאית.

״שינה היא נדבך מרכזי בשימור אורח חיים בריא. השפעתה על מגוון מצבים בריאותיים, נפשיים ותעסוקתיים היא אדירה ועדיין לא מטופלת מספיק. אנחנו גאים להוביל את התחום ולהעלות את המודעות לחשיבותו", אומר אינדיצקי.

"בשגרה העמוסה שלנו כעובדים לא פעם המודעות לבריאות העובד נדחקת לצד, ואין מספיק דגש על הנזקים הבריאותיים הטמונים בשינה לא מספקת. הייחוד של דייז הוא בפתרון נוח ונגיש שיכול להשתלב עם חיי היומיום של כולנו, וללוות אותנו לאורך הטיפול שלנו תוך ביצוע מעקבים והצעת דרכים יעילות יותר לשיפור השינה״.