האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה וחברי הצוות במשימת 1-Ax ("רקיע") צפויים לשוב לכדור הארץ מחרתיים, כשבוע וחצי לאחר ששוגרו לחלל.

את המסע הארוך חזרה לכדור הארץ הם היו אמורים להתחיל היום, אך בשל אילוצי מזג האוויר, זה יתחיל ככל הנראה ברביעי, כאשר הארבעה צפויים לקחת חלק בטקס פרידה מיוחד שייערך בתחנה. טקס הפרידה יחל ביום רביעי, בסביבות השעה 02:00 (שעון ישראל), ובסיומו הם ייכנסו לקפסולת הדרגון שבה הגיעו לתחנת החלל הבינלאומית. היא עשויה להתנתק באופן סופי מהתחנה בסביבות השעה 04:15 (שעון ישראל).

המסע של האסטרונאוטים יימשך קרוב ליממה, ומועד הנחיתה המשוער שלהם ככל הנראה ידחה ליום חמישי. עם זאת, עדיין לא ברור מתי כל אחד משלבי המסע ייצא לפועל, שכן לוחות הזמנים במשימות מהסוג הזה נתונים לשינויים רבים, לעתים גם דקות לפני תחילת האירוע עצמו.

בחברת אקסיום ספייס ציינו כי יש חלונות זמן נוספים לביצוע ההיפרדות מהתחנה - דבר שישפיע מן הסתם על המועד שבו ינחתו בכדור הארץ.
מאז הגעתו לחלל, סטיבה קיים ניסויים רבים וביצע מגוון בדיקות. בין היתר נערך חלק מניסוי שבמסגרתו מתבצעת מדידה של הפעילות המוחית בתנאי מיקרו־כבידה באמצעות מערכת EEG. מטרת הניסוי, שנעשה בשיתוף חברת brain.space והמעבדה של ד"ר אורן שריקי מאוניברסיטת בן־גוריון, היא ניטור הפעילות המוחית של סטיבה ושל אסטרונאוטים נוספים לפני שהותם בתחנת החלל הבינלאומית, במהלכה ואחריה.

כמו כן, במהלך סוף השבוע הוא ביצע כמה צילומים עבור ניסוי תצפיות מהחלל של שדוני ברקים ותופעות חשמל אטמוספריות נוספות (ILAN-ES) בשדה המדעים הפלנטריים. במסגרת הניסוי צילם איתן סטיבה סופות ברקים מעל ניו קלדוניה ליד אוסטרליה, מעל רואנדה ולבסוף מעל פפואה בניו גינאה.

רגע מרגש התרחש ביום חמישי האחרון בחדר הבקרה בתל אביב, כאשר סטיבה שוחח עם המוזיקאי טל רמון, בנו של האסטרונאוט אילן רמון ז"ל. בשיחה חשף המוזיקאי לראשונה את שירו "העתיד מאחר" מתוך אלבומו השני "עוד לא נגמר". קליפ השיר נשמע והוצג במקביל במתחם "רקיע" ובתחנת החלל הבינלאומית.

בשיחתו עם סטיבה אמר טל רמון: "כשהצעת לי להשמיע שיר בתחנת החלל, נותרתי ללא מילים. אני רוצה להודות לך על החברות המדהימה שלנו ושל המשפחות שלנו לאורך כל השנים, על הנתינה שלך למען החלום של אסף, של אמא ושל אבא... להנגיש את עולם החלל לנוער כאן בישראל. תודה ענקית, איתן". את פעילותו בתחנת החלל סטיבה צפוי לחתום היום בשעת סיפור לילדי ישראל, שתהיה גם שעת הסיפור הראשונה מהחלל. 

בתוך כך, בפעם הראשונה בהיסטוריה, הוקרא סיפור מתחנת החלל הבינלאומית. את הסיפור, "יופי של עולם", קרא סטיבה, שעות לפני שהתחיל במסעו חזרה לכדור הארץ, וחתם בכך את פעילויותיו החינוכיות בתחנת החלל הבינלאומית, במסגרת משימת רקיע. עשרות אלפי ילדים וילדות בישראל צפו בסטיבה בשידור ישיר באתר משימת רקיע, ובנוסף התקיימה הקרנה של שעת הסיפור בספריית בית אריאלה, שם התכנסו ילדים לצפות בשעת הסיפור.

לצורך המשימה הדפיסה קרן רמון עותק מוקטן ב-20%, כדי שניתן יהיה לשלוח אותו בהתאם לדרישות סוכנות החלל האמריקאית. האסטרונאוט איתן סטיבה הקריא מתחנת החלל את הסיפור בשעות הבוקר בשעון ישראל, כדי לאפשר לילדי וילדות הגנים לצפות בשידור הישיר מתחנת החלל. 

הקראת סיפור מהחלל עם איתן סטיבה (צילום: רפי דלויה)
הקראת סיפור מהחלל עם איתן סטיבה (צילום: רפי דלויה)

מנכ"לית ספריית פיג'מה אנדריאה ארבל, נכחה באירוע וסיפרה על שיתוף הפעולה בין ספריית פיג'מה למשימת 'רקיע': "הילדים ישבו נפעמים. ראו את זה בעיניים שלהם. הם לא האמינו שמישהו באמת קורא להם סיפור מהחלל הרחוק. אני רק יכולה לתהות כיצד הם ירגישו מאוחר יותר בערב כשההורים שלהם ירצו להקריא להם סיפור לפני השינה. או איך הם ירגישו, כשהמורה שלהם תעשה להם שעת סיפור בכיתה. זה לעולם לא יהיה אותו דבר אחרי האירוע היום". 

 הסיפור שנבחר לפעילות בשיתוף תוכנית ספריית פיג'מה הוא כאמור "יופי של עולם" אותו סיפר ואייר פאול קור וכתבה יעל גובר. סטיבה יעשה שימוש בעותק שנוצר במיוחד עבור משימת 'רקיע' והוקטן ב- 20% מגודלו המקורי, בכדי לעמוד בתנאי הגודל והמשקל שהציבה סוכנות החלל האמריקאית.