ארבעת חברי הצוות במשימת AX-1, של חברה אקסיום ספייס, בהם האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה היו אמורים להתחיל היום (שלישי) את המסע הארוך בחזרה לכדור הארץ, שיימשך כ-17 שעות. טרם יציאתם למסע, הם השתתפו בטקס פרידה מיוחד שנערך בתחנת החלל הבינלאומית, במהלכו סיכמו את ימי המשימה, וסיפרו בקצרה אודות העשייה בתחנת החלל הבינלאומית. יחד עם זאת, בשעה 22:00 (שעון ישראל) נודע כי בעקבות תנאי מזג האוויר, מועד הנחיתה נדחה ולא יתקיים מחר, אלא במועד אחר שטרם פורסם. 

צפו במשדר:

סטיבה שיתף מחוויותיו וסיפר: "איחרתי לפגישה כי בדיוק עברנו מעל ישראל, שמים בהירים. זה היה כיף גדול לראות את ישראל מצפון עד דרום. 10 ימים פה היו מיוחדים במינם, כל הצוות, כל מי שרואים פה, נתן יד ואנחנו עזרנו להם בפעילויות שלהם. שיתוף הפעולה הבינלאומי הזה מרשים ומיוחד במינו. למדנו המון, מרגיש כאילו רק התחלתי, ואני מוכן להישאר פה עוד איזה חודש. לאחר מכן איחל איתן חג שמח לכל צופי המשדר.

מייקל לופז אלגריה, מפקד המשימה, הוסיף: "זהו ראשיתו של עידן חדש במשימות החלל, כאשר אנשים שהם לא אסטרונאוטים שנשלחו על ידי ממשלות, יכולים להגיע לתחנת החלל הבינלאומית, עם קצת פחות אימונים, ועדיין להצליח ולתפקד בסביבה הייחודית והמאתגרת הזו. אני חושב שזה הצעד הראשון לקראת דמוקרטיזציה של הטיסות לחלל. זה ייקח עוד קצת זמן, בשל המחיר הגבוה, אבל בעתיד נוכל לחלוק זאת עם עוד אנשים".

איתן סטיבה בחלל (צילום: NASA)
איתן סטיבה בחלל (צילום: NASA)

מספר שעות לאחר תום הטקס, הארבעה היו צפויים להיפרד מיתר האסטרונאוטים הנמצאים בתחנה, ולהיכנס לתוך קפסולת הדרגון בה ישבו במהלך המסע הארוך לכדור הארץ. הם ייכנסו לקפסולה במהלך הלילה, ורגע ההתנתקות הסופית מהתחנה צפוי בסביבות השעה חמש בבוקר (שעון ישראל).